جمعه 20/سپتامبر/2024

حماس خواستار تشکیل دولت وحدت و برگزاری انتخابات شد

چهارشنبه 19-دسامبر-2018

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که راه طبیعی مقابله با خطر چالش های پیش روی مسئله فلسطین، حرکت به سمت تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات پس از گذشت 3 ماه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه در جریان دیدار با تعدادی از نویسندگان و روزنامه نگاران فلسطین به مناسبت 31 امین سالروز تاسیس جنبش حماس، بر لزوم ساماندهی مجدد اوضاع داخلی فلسطین و انتخاب رهبری یکپارچه برای سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” که تمامی طرف های فلسطینی در آن عضویت داشته باشند، تاکید کرد.

حیه در جریان این دیدار به نمایندگی از رهبران حماس، از نویسندگان و روزنامه نگاران به خاطر تلاش های رسانه ای و مقاومتی شان در خدمت به مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد و به تشریح مهمترین چالش های پیش روی مسئله فلسطین و در راس آنها؛ مسئله قدس، آوارگان، شهرک سازی، تداوم شکاف داخلی و به ویژه جانبداری دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و ضعف جهان عرب و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی در همین راستا از رسانه های فلسطینی و جهان عرب خواست با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابله کنند و پیامدهای ناگوار این مسئله بر روی آرمان فلسطین و جهان عرب و اسلام را تشریح کنند. این رهبر حماس همچنین نویسندگان و روزنامه نگاران را به تاکید بر روی فعالیت یکپارچه و لزوم تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی تشویق کرد.

حیه همچنین بر مخالفت با تمامی تلاش ها برای اسکان آوارگان فلسطینی در خارج تاکید و خواستار افشای این تلاش ها و تشریح خطرات آنها بر روی حقوق ملت فلسطین شد. وی همچنین بر لزوم توجه مداوم به خطرات بزرگ متوجه شهر اشغالی قدس و ساکنان همیشه در سنگر آن تاکید کرد و خواستار مقابله با شهرک سازی مداوم در کرانه باختری شد.

این عضو دفتر سیاسی حماس در عین حال بر لزوم تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی تاکید کرد و تلاش های جنبش حماس و تسهیلات بزرگ ایجاد شده از سوی این جنبش برای تحقق آشتی ملی را تشریح کرد و گفت:« راه طبیعی مقابله با خطر این چالش های پیش روی مسئله فلسطین، حرکت به سمت تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات پس از 3 ماه است.»

وی افزود: ما بدون ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین و تشکیل رهبری یکپارچه برای ساف، ضعیف باقی خواهیم ماند و شکاف داخلی همچنان آرمان فلسطین را تهدید خواهد کرد.

حیه در پایان اظهار داشت که در حال حاضر فرصت دستیابی به وحدت ملی در صورت وجود حسن نیت، فراهم شده است و این مسئله نیازمند اعمال فشارهای گسترده و بزرگ است.

این نشست هم اندیشی و گفتگو میان خلیل حیه و روزنامه نگاران و نویسندگان فلسطینی در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و حیه آمادگی جنبش حماس برای قبول توصیه ها و پیشنهادهای ارائه شده را که می تواند به نفع مسئله فلسطین تمام شود، دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد