شنبه 21/سپتامبر/2024

طرح روسیه برای برقراری آشتی ملی فلسطین

پنج‌شنبه 20-دسامبر-2018

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که روسیه برای برقراری آشتی ملی میان جنبش های مقاومت اسلامی حماس و فتح برنامه ریزی می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع افزودند که روس ها به طرفین فلسطینی و صهیونیستی ابلاغ کرده اند که رهگذر تماس و رایزنی با حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین درصدد اطمینان خاطر پیدا کردن از امکان تحقق این آشتی هستند.
این منابع خاطرنشان ساختند که روس ها آشتی ملی را زمینه ساز برقراری ثبات و امنیت و تشکیل کشور فلسطین می دانند.
این منابع تصریح کردند که برنامه ریزی روسیه برای تحقق آشتی ملی دلیل اصلی دعوت وزارت امور خارجه روسیه از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی برای سفر به مسکو می باشد.
پیش بینی می شود که هنیه هفته جاری یا آغاز هفته آینده نوار غزه را به مقصد مصر ترک کند و از آنجا رهسپار مسکو شود. این اقدام در حالی صورت می گیرد که هنیه خود برای یک دور سفر خارجی در راس هیاتی بلند پایه از حماس که احتمالا شامل قطر، ترکیه، بیروت، سودان، کویت و چندین کشور دیگر می شود، برنامه ریزی می کند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که مسکو اعتراض رژیم صهیونیستی به دعوت روسیه از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای سفر به این کشور را رد کرد.  
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر قدس، “گاری کورین” سفیر “اسرائیل” در مسکو با ارسال نامه ای به وزارت امور خارجه روسیه مراتب اعتراض خود را به این دعوت اعلام کرد.  
وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس نیز نامه مشابهی را به سفارت روسیه در تل آویو ارسال کرد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که وزارت امور خارجه روسیه با این اعتراض مخالفت کرد. 
این منبع تصریح کرد که اسحاق هرتسوگ رئیس آژانس یهود دیروز سه شنبه این موضوع را با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مورد بحث و بررسی قرار داد. 
لاوروف گفت که روسیه از هنیه برای سفر به این کشور در چارچوب تلاش هایی مسکو برای ممانعت از تشدید وخامت اوضاع منطقه دعوت به عمل آورد.

لینک کوتاه:

کپی شد