سه شنبه 24/سپتامبر/2024

تصویب قطعنامه ای دیگر به نفع فلسطین در سازمان ملل

شنبه 22-دسامبر-2018

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه ای را به نفع فلسطین به تصویب رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل با 159 رای موافق، 7 رای مخالف و 13 رای ممتنع قطعنامه “حاکمیت دائم ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی و ساکنان عرب بلندی‌های اشغالی جولان بر منابع طبیعی خود” را به تصویب رساند.

در متن پیش نویس این قطعنامه بر ضرورت اجرای معاهده ژنو در اراضی اشغالی فلسطین تاکید و نسبت به تاثیرات منفی و مخرب شهرک های صهیونیست نشین بر منابع طبیعی فلسطینی و عربی به ویژه اثرات مخرب ناشی از ساخت دیوار نژادپرستانه حائل، مصادره اراضی و تغییر مسیر منابع آبی تحت زور و قدرت ابراز ناخرسندی شده است. در این قطعنامه همچنین اقدامات و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست از جمله وارد کردن خسارت به باغات و اراضی کشاورزی فلسطینیان، سیطره بر چاه های آب و پیامدهای اقتصادی اینگونه اقدامات محکوم و با آن اعلام مخالفت شده است.

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می خواهد به این اقدامات پایان دهد. در قطعنامه مذکور همچنین پرداخت غرامت به فلسطینیان به سبب خسارت هایی که در نتیجه تجاوزات اشغالگران صهیونیست به آنان وارد شده است، حقی مسلم و محفوظ شمرده شده است.

به موجب این قطعنامه، دبیرکل سازمان ملل می بایست در دور بعدی نشست مجمع عمومی این سازمان گزارشی پیرامون اجرای این قطعنامه و اثرات و پیامدهای مختلف بهره برداری رژیم صهیونیستی از منابع طبیعی در اراضی اشغالی فلسطین و اتلاف و نابودی آن و تاثیرات آن بر تحقق اهداف توسعه پایدار، ارائه دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد