دوشنبه 23/سپتامبر/2024

دیدار هیات پارلمانی فلسطین با معاون دبیر کل اتحادیه بین المجالس اسلامی

شنبه 22-دسامبر-2018

محمود خالد زهار رئیس کمیسیون سیاسی و امور خارجه مجلس قانونگذاری فلسطین و هیات همراه وی امروز شنبه مورخه 22/12/2018 از دبیرخانه اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بازدید و با علی اصغر محمدی سیجانی معاون دبیر کل اتحادیه بین المجالس اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از تهران، محمود الزهار در این بازدید به تشریح رنج و محنت های ملت فلسطین و فشارهای رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که محاصره ظالمانه تحمیل شده بر نوار غزه این منطقه را به جایی را رساند که پاره ای از گزارش های سازان ملل تاکید کرد که این منطقه در سال 2010 به خاطر آثار فاجعه بار محاصره و تاثیرگذاری مخرب این محاصره بر بخش های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و زیست محیطی و همچنین افزایش نرخ بیکاری به 54 درصد، افزایش میزان فقر، قطع برق، آلودگی آب آشامیدنی، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی غیرقابل زندگی است.

وی با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان شرکت کننده در تظاهرات بازگشت و لغو محاصره نوار غزه، گفت که از آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته تا به امروز 223 فلسطینی به شهادت رسیده اند که آخرین آنها شهادت 3 نفر در جریان تظاهرات دیروز جمعه بود، از مجموع 223 شهید، 43 تن را کودکان، 5 تن را زنان، 3 تن را نیروهای اکیپ های پزشکی و 2 تن را خبرنگاران تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان ساخت که از آغاز این تظاهرات تاکنون بیش از 24500 تن نیز مجروح شده اند که 2010 تن را زنان، 4072 تن را کودکان، 455 تن را امدادگران، 180 تن را خبرنگاران تشکیل می دهند، در میان این 24500 مجروح 94 مورد قطع عضو دیده می شود. 

الزهار با گریز به ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، گفت که در حال حاضر 6200 فلسطینی در پشت میله های زندان های صهیونیستی به حبس کشیده شده اند که 57 تن از آنان را زنان، 350 تن را کودکان، 1500 تن را بیماران تشکیل می دهند که 25 تن از این بیماران به سرطان مبتلا هستند.

این مقام پارلمانی تصریح کرد که جدای از آن 600 تن از این اسرا به بازداشت موقت محکوم هستند و بی آنکه اتهامی علیه شان مطرح باشد، همچنین 8 تن از مجموع اسرای فلسطینی را نمایندگان پارلمان فلسطین تشکیل می دهند. 

رئیس کمیسیون سیاسی و امور خارجه پارلمان فلسطین با بیان اینکه قدس و در قلب آن مسجد الاققصی آماج وحشیانه ترین تعرضات قرار گرفته است، افزود: دشمن صهیونیستی به طرح های یهودی سازی قدس و شهرک سازی در بیت المقدس جهت جدای سازی این شهر از محیط پیرامونی خود با هدف جدا سازی شمال کرانه باختری از جنوب آن ، حفاری ها در زیر مسجد الاقصی به منظور تخریب این مسجد و ساخت معبد کذایی بر روی آن، تخریب خانه های فلسطینیان و کوچاندن اجباری آنان ادام می دهد. 

وی یادآور شد که شهرک نشینان صهیونیست هر روز تحت حمایت نیروهای ارتش و ماموران پلیس اسرائیل به مسجد مبارک الاقصی متعرض می شوند و مانع از پخش صدای اذان در آن می شود، رژیم صهیونیستی همچنین به صورت غیر قانونی سعی دارد مالکیت اراضی فلسطینیان ساکن قدس را به یهودیان منتقل کند، کنست رژیم صهیونیستی نیز به صدور قوانین نژاد پرستانه در جهت لغو حق شهروندی ساکنان اصلی این شهر و همچنین دست اندازی به مغازه ها و فروشگاه ها و اراضی فلسطینیان به بهانه های واهی ادامه می دهد.

این رهبر حماس با اشاره به اینکه این اقدامات و دیگر تجاوزات در چارچوب طرحی از پیش تعیین شده در راستای حذف هویت فلسطینی و اسلامی و مسیحی و از بین بردن میراث فلسطینی و زدودن آثار آن و حذف موجودیت فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان صورت می گیرد، از اعضای این اتحادیه خواست تا برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان بخشیدن به رنج و گرفتارها و مشکلات ملت فلسطین دست به تحرکاتی بزنند.

لینک کوتاه:

کپی شد