شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: تصمیم عباس برای انحلال پارلمان فلسطین فاقد وجاهت قانونی است

یکشنبه 23-دسامبر-2018

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن مخالفت شدید با تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین، از آمادگی خود برای شرکت در انتخابات همزمان و مبتنی بر اجماع ملی ریاست تشکیلات رام الله و مجلس قانونگذاری و شورای ملی خبر داد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس شامگاه دیروز شنبه با صدور بیانیه تصمیم دادگاه قانون اساسی را که عباس آن را به منظور حمایت و اجرایی نمودن تصمیمات ظالمانه اش در خصوص انحلال این مجلس تاسیس کرد، بی ارزش و فاقد وجاهت قانونی خواند و گفت که این تصمیم صرفا یک تصمیم سیاسی است، زیرا مجلس قانونگذاری یک نهاد کاملا مستقل است و این دادگاه یک ساختار کاملا باطل می باشد و هر آنچه که پایه و اساس باطلی داشته باشد، باطل می باشد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است که عباس به جای اینکه به طرح اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در زمینه تحقق آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی پاسخ مثبت بدهد، مذبوحانه در راستای اجرای سیاست خود در زمینه نابودی ساختار سیاسی فلسطین، حذف تکثرگرایی سیاسی، انحلال نهادهای قانونی و مشروع ملت فلسطین با هدف خودکامگی در عرصه تصمیم سازی سیاسی تلاش می کند. 
این جنبش ابراز عقیده کرد که این اقدام ایجاب می کند تمامی فلسطینیان اعم از گروه ها، فراکسیون های پارلمانی، قشرهای ملت فلسطین یکصدا به مقابله با اقدامات و تصمیمات غیر قانونی و غیر مسئولانه عباس علیه مجلس قانونگذاری فلسطین و نمایندگان ملت فلسطین و نهادهای قانونی این ملت برخیزند. 
حماس در این بیانیه بر آمادگی خود برای شرکت در انتخابات همزمان و مبتنی بر توافق و اجماع ملی ریاست تشکیلات رام الله، مجلس قانونگذاری  شورای ملی تاکید کرد. 

لینک کوتاه:

کپی شد