یکشنبه 22/سپتامبر/2024

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به دمشق و مقابله پدافند هوایی سوریه

چهارشنبه 26-دسامبر-2018

جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی شب گذشته حملات گسترده ای را علیه اهدافی در نزدیکی دمشق صورت دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه “سانا”، در پی این تجاوز، پدافند هوایی سوریه به مقابله با جنگنده های اسرائیلی پرداخت و بیش از 10 موشک شلیک شده را منهدم کرد.

برخی موشک ها نیز به اهدافی در نزدیکی دمشق اصابت کرده اند.

منابع سوری اعلام کرده اند که این حملات موجب وارد آوردن خسارت به یک انبار اسلحه و زخمی شدن 3 سرباز شده است.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه دفاعی هوایی این رژیم در شمال فلسطین اشغالی فعال شده و یک فروند موشک را که از سوریه شلیک شده بود، منهدم کرده است.

رسانه های لبنانی هم اعلام کردند که رژیم صهیونیستی اهدافی را در مناطق مرزی این کشور هم مورد حمله قرار داده است و جنگنده های اسرائیلی به طور گسترده در آسمان جنوب لبنان به پرواز درآمده و اهدافی فرضی را نیز بمباران کرده اند.

از طرفی هم، روزنامه هاآرتص اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی یک موشک را که از سوریه به سمت بلندی‌های اشغالی جولان شلیک شده بود، منهدم کرده است.

اویحای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم در توئیتی عنوان کرد که سامانه پدافند هوایی ارتش به منظور مقابله با یک فروند موشک زمین به هوا که از سوریه شلیک شده بود، فعال شده است.

وی تاکید کرد که این حمله خسارت یا تلفاتی در پی نداشته است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش سوریه برای نخستین بار از موشک‌های جدیدی استفاده کرده است.

الون بن دیوید تحلیلگر نظامی اسرائیلی اظهار داشت که حملات شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی، گسترده‌ترین حملات به سوریه از زمان سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه در این کشور در سپتامبر گذشته بود.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که یک هواپیمایی باربری ایرانی در فرودگاه بین المللی دمشق و 4 انبار تسلیحاتی را در اطراف دمشق هدف قرار داده است.

همچنین شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرد که هدف از این حملات، ترور شماری از شخصیت های سرشناس حزب الله بوده است و برخی از آنان در این حمله زخمی شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد