یکشنبه 22/سپتامبر/2024

موافقت نمایندگان رژیم صهیونیستی با انحلال کنست

چهارشنبه 26-دسامبر-2018

نمایندگان رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در شور نخست با پیش نویس قانون انحلال کنست موافقت کردند و قرار است این قانون هفته آینده در شور دوم و سوم نیز به رای گذاشته شود و سپس کنست از تاریخ 9 آوریل آینده وارد تعطیلات زمستانی شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، پیش نویس قانون انحلال کنست در شور نخست 104 رای اعضای کنست را کسب کرد.

بر اساس توافقات به دست آمده میان فراکسیون های ائتلاف حاکم و مخالفان، کنست صهیونیستی 2 روز طی هفته آینده برای تصویب مجموعه قوانینی که اختلافی بر سر آنها وجود نداشته باشد، تشکیل جلسه خواهد داد.

“مسعود غنایم” از نمایندگان فهرست مشترک احزاب عربی در کنست امروز چهارشنبه اعلام کرد که «ما برای خدمت به مردم انتخاب شده ایم و من به همه نمایندگان فهرست مشترک افتخار می کنم. ما با هم کار کرده ایم و در کنار هم باقی خواهیم ماند.»

کنست صهیونیستی در دوره کنونی خود رکورد بی سابقه ای در تصویب قوانین نژاد پرستانه و مغایر دموکراسی ثبت کرده است که اوج آنها تصویب قانون نژادپرستانه “قومیت یهودی” بود.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که این رژیم انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار خواهد کرد. این تصمیم پس از توافق میان روسای فراکسیون های ائتلاف حاکم اتخاذ شده است و به موجب آن، انتخابات پارلمانی به جای نوامبر 2019 در تاریخ 9 آوریل 2019 برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد