دوشنبه 28/اکتبر/2024

راهپیمایی باشکوه در الخلیل برای لغو قانون تامین اجتماعی

شنبه 5-ژانویه-2019

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی؛ از جمله تعدادی از کارمندان و کارگران ظهر امروز شنبه در تظاهرات باشکوهی در شهر الخلیل در کرانه باختری شرکت کرده و خواستار لغو قانون تامین اجتماعی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی الخلیل، “صهیب زاهده” مسئول هماهنگی فعالیت های جنوب کرانه باختری تصریح کرد که مشارکت گسترده شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری در این تظاهرات، حامل این پیام برای رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت وی بود که «هزاران نفر از فلسطینیان خواستار لغو قانون تامین اجتماعی هستند.»

زاهده تاکید کرد که این تظاهرات کنندگان خطاب به حمد الله و دولت وی اعلام کردند که «یا باید به خواسته های ملت تن دهید و یا بروید». وی همچنین اقدامات دولت تشکیلات خودگردان را که سعی در زورگویی به ملت فلسطین از طریق تصویب قانونی در راستای تحمیل خفت و خواری بر ملت فلسطین را دارد، محکوم کرد و گفت این قانون ابزاری برای شکستن اراده ملت است، اما این ملت در برابر طرف های مذکور تسلیم نخواهد شد.

مسئول هماهنگی برنامه های فلسطینیان ساکن جنوب کرانه باختری همچنین به بانک عربی که خواستار اعمال این قانون بر کارگران فلسطینی شده است، هشدار داد و گفت:« ما اقدامات این بانک را قبول نداریم و در کنار کسانی که زیر نظر این بانک فعالیت می کنند، خواهیم ایستاد.» وی همچنین از موضع اتحادیه کارکنان شهرداری الخلیل که با حمایت از این تحرک، بر موضع خود تاکید کرده اند، تمجید کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراضی فریاد می زدند:« ای حمد الله، حرف ما را بشنو، وزرایت را بردار و از میان ما برو، قانونت را بردار و از میان ما برو.»

لینک کوتاه:

کپی شد