جمعه 20/سپتامبر/2024

برنامه‌های سیاسی نتانیاهو قبل از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

یکشنبه 13-ژانویه-2019

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از انتخابات پارلمانی پیش‌روی این رژیم، سفرها، دیدارها و برنامه‌هایی سیاسی را برای تقویت روابط خارجی خود مدنظر دارد تا اینگونه شانس خود برای پیروزی در انتخابات را افزایش دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، بنیامین نتانیاهو برای بهبود وجهه خود و آمادگی جهت انتخابات پارلمانی، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی سیاسی را به شرح زیر مدنظر دارد:

نخست اینکه او به دنبال سفر به چاد به منظور برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک با این کشور است.

علاوه بر این، نتانیاهو به دنبال میزبانی کشورهای “ویزگراد” در ماه فوریه آینده در قدس اشغالی است. در این اجلاس قرار است سران کشورهای لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی شرکت کنند.

همچنین احتمالا نتانیاهو دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، در جریان سفر به آمریکا برای شرکت در اجلاس سالانه آیپک (24 تا 26 مارس) با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حضور مسئولان بلندپایه این کشور دیدار کند.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که کشور هندوراس طی ماه‌های آینده سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کند و اقداماتی نیز به منظور سفر رئیس جمهور هندوراس به فلسطین اشغالی به منظور مشارکت در مراسم افتتاح سفارت این کشور در قدس انجام شده است.

«ژایر بولسونارو» رئیس جمهور جدید برزیل هم احتمالا تا 2 ماه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند.

دولت آمریکا نیز از بنیامین نتانیاهو برای شرکت در اجلاسی ضدایرانی با مشارکت ده‌ها کشور از جمله مصر، اردن، عربستان سعودی، بحرین، مراکش و امارات در لهستان دعوت به عمل آورده است.

لینک کوتاه:

کپی شد