یکشنبه 22/سپتامبر/2024

23 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی دچار سرطان هستند

سه‌شنبه 15-ژانویه-2019

مرکز مطالعات اسرای فلسطین تاکید کرد که 23 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی از بیماری سرطان رنج می برند، بی آنکه مدیریت زندان های صهیونیستی به آنان خدمات درمانی  ارائه کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض اشقر سخنگوی این نهاد حقوقی گفت که در میان این بیماران، وضعیت جسمی سامی عاهد ابودیاک 36 ساله بسیار وخیم است، او از اهالی شهر جنین می باشد که از 16 سال پیش در بازداشت به سر می برد و به حبس ابد محکوم شده است و از بیماری سرطان روده رنج می برد و حالش بسیار وخیم است.
وی با بیان اینکه ابودیاک با مرگ دست و پنجه نرم می کند و هر لحظه امکان دارد به شهادت برسد، رژیم اشغالگر قدس را مسئول وحامت حال این اسیر خواند و گفت که مدیریت زندان های صهیونیستی از ارائه خدمات درمانی به وی که پس از انجام عمل جراجی ناموفق دچار عفونت دستگاه گوارش شد، خودداری کرد. 
وی ضمن هشدار درباره به خطر افتادن جان و سلامتی این اسرا، از همه متولیان مسئله اسرا و رسانه ها خواست تا رنج و محنت های اسرای فلسطینی؛ به ویژه اسرای مبتلا به بیماری های سرطان را در کانون توجهات خود قرار دهند و این رنج ها را به جهانیان منعکس دهند.
اشقر از نهادها و سازمان های بین المللی؛ به ویژه سازمان جهانی بهداشت و سازمان پزشکان بدون مرز خواست تا کمیته ای را برای تحقیق در خصوص علل افزایش تعداد اسرای فلسطینی مبتلا به سرطان در زندان های صهیونیستی تشکیل دهند و در راستای آزادی این اسرا تلاش دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد