شنبه 21/سپتامبر/2024

تمجید حماس از مخالفت مالزی با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی

چهارشنبه 16-ژانویه-2019

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس موضع مالزی در مخالفت با تمامی شیوه های عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را ستود. 
عزت الرشق امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین نمابر شد، موضع دولت و ملت و سازمان های جامعه مدنی مالزی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از رهگذر ممنوعیت ورود هرگونه هیئت صهیونیستی به مالزی برای شرکت در برنامه ها و فعالیت های ورزشی و غیره را ستود.  
وی موضع مالزی را شرافتمندانه و اصیل و ستودنی خواند و خواستار تقویت این موضع و الگوگیری جهان عرب و اسلام از آن شد. 
وزیر خارجه مالزی تاکید کرد که کشورش از تصمیم خود مبنی بر ممانعت از ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور برای شرکت در مسابقات جهانی شنا منصرف نخواهد شد.
سیف الدین عبدالله تاکید کرد که مالزی در آینده نیز تحت هیچ شرایطی میزبان ورزشکاران اسرائیلی در هیچ رقابت و مسابقه ای نخواهد بود.
وزیر خارجه مالزی عنوان کرد که شناگران اسرائیلی حق مشارکت در مسابقات جهانی شنا در این کشور در ماه جولای آینده را ندارند. نفرات برتر این رقابت ها مجوز حضور در بازی های پارالمپیک توکیو 2020 را دریافت خواهند کرد.
عبدالله اظهار داشت که دولت مالزی هفته گذشته اعلام کرده است که اجازه حضور هیچ هیئت اسرائیلی در این کشور را نخواهد داد.
وی تاکید کرد که کشورش به منظور حمایت از ملت و مسئله فلسطین، نه در این مسابقات و نه در هیچ رقابت ورزشی دیگری اجازه حضور ورزشکاران اسرائیلی در مالزی را نخواهد داد.
لازم به ذکر است که مالزی یکی از حامیان همیشگی ملت فلسطین است و هیچ رابطه ای با رژیم صهیونیستی ندارد.

لینک کوتاه:

کپی شد