شنبه 21/سپتامبر/2024

تماس تلفنی هنیه با معان وزارت خارجه روسیه

پنج‌شنبه 17-ژانویه-2019

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز پنجشنبه طی تماسی تلفنی با “میخائیل بوگدانوف” معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده این کشور به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بر اهمیت ایفای نقش روسیه در منطقه و به ویژه در زمینه مسئله فلسطین و مواضع پیشرفته و مثبت روسیه در قبال اوضاع فلسطین تاکید کرد.

دفتر اسماعیل هنیه با صدور بیانیه ای کوتاه که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی تلفنی با بوگدانوف آخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار داد و بر تداوم توسعه روابط میان طرفین، رایزنی و دیدار مسئولان دو طرف برای بررسی مسائل و تحولات مختلف تاکید نمود.

هنیه در این تماس همچنین بر اهتمام حماس به آشتی و احیای وحدت ملی تاکید کرده و ضمن تمجید از نقش روسیه، از اهتمام مقامات روس به این مسئله قدردانی نمود.

گفتنی است که قرار بود اسماعیل هنیه در راس هیئت حماس برای دیدار با “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه در تاریخ 15 ژانویه راهی مسکو شود، اما موسی ابو مرزوق از رهبران حماس اعلام کرد که این سفر به خاطر مشغله کاری لاوروف به زمان دیگری موکول شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد