سه شنبه 24/سپتامبر/2024

آغاز تبلیغات انتخاباتی گانتس با پخش ویدیوئی درباره بمباران غزه

یکشنبه 20-ژانویه-2019

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی تبلیغات انتخاباتی حزب خود را با شعار “مصونیت برای اسرائیل” و با پخش فایلی ویدیوئی درباره بمباران باریکه غزه و ترور “احمد جعبری” فرمانده گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” در سال 2012 آغاز کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، “بنی گانتس” در واکنش به این فایل ویوئی خاطر نشان کرد که «تنها قوی پیروز می شود…» و «وقتی احمد جعبری احساس امنیت می کرد، گانتس تفکر متفاوتی داشت.»

در یکی از این صحنه ها، لحظه بمباران خودروی جعبری که منجر به ترور وی در تاریخ 14 نوامبر سال 2012 شد، به نمایش درآمده است و در فایل ویدیوئی دیگر با عنوان “بخش هایی از غزه مربوط به عصر حجر هستند” برخی محله های غزه که به صورت کامل در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی تخریب شده اند، به نمایش درآمده است.

در فایل ویدیوئی دیگر با عنوان “قبول نمی کنم که اینجا نسلی ناامید زندگی کنند» صدای گانتس شنیده می شود که برای اولین بار از زمان اعلام نامزدی، به بررسی برخی مسائل سیاسی می پردازد که شاید دسته بندی طرفداران وی را مشخص کند. گانتس اینجا می گوید:« این عیب نیست که علاقه مند به صلح باشیم و این عیبی ندارد که ما دنبال صلح باشیم.» در این اثنا، تصاویر دیدار مناحیم بگین (نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی) با “انور سادات” (رئیس جمهور فقید مصر) و نیز عکس مشترک بنیامین نتانیاهو با یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین به تصویر در می آید.

بنی گانتس در این فایل ویدیوئی می گوید که «می خواهیم فرزندان را برای 25 سال جنگ دیگر بفرستیم؟ نه، اما به احتمال زیاد، شاید مجبور به این کار شویم. شاید مجبور شویم که آنها را برای 50 سال جنگ بیشتر بفرستیم.»

وی خاطر نشان کرد که «به آنها چه بگوییم؟ ما در این زمینه کاری انجام نداده ایم؟ ما تلاشی نکرده ایم؟ ما این گزینه را بررسی نکرده ایم؟ من قبول نمی کنم که اینجا نسلی زندگی کنند که هیچ امیدی به تغییر این وضعیت نداشته باشند.

لینک کوتاه:

کپی شد