شنبه 21/سپتامبر/2024

شخصیت های علمی یونانی درصدد تحریم مراکز علمی رژیم صهیونیستی

شنبه 26-ژانویه-2019

شخصیت های علمی و پژوهشگران یونانی درصدد تحریم علمی رژیم صهیونیستی هستند. این اقدام به درخواست جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری در این رژیم BDS صورت می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 61 شخصیت علمی و پژوهشگر یونانی با امضای طوماری بر پایبندی خود به تحریم برنامه ها‌، فعالیت ها و همایش های مراکز علمی و پژوهشی اسرائیلی تاکید کردند.

این شخصیت ها خواستار توقف اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تمامی اراضی اشغالی فلسطینی از جمله قدس شدند.

آن ها همچنین بر ضرورت احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود طبق قطعنامه 194 سازمان ملل و حق تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

امضا کنندگان این طومار خواستار ملزم نمودن رژیم صهیونیستی به پایبندی قوانین و معاهدات بین المللی شده و بر موضع ثابت خود در حمایت از مسئله فلسطین تاکید کردند.

قرار است نسخه ای از این طومار همراه با اسامی امضا کنندگان آن به رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و روسای احزاب یونان تقدیم شود.

همچنین نسخه هایی از آن نیز به سفارتخانه های فلسطین و رژیم صهیونیستی در یونان و نمایندگان کمیته های اروپایی در یونان و نماینده سازمان ملل در این کشور ارسال می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد