یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سید حسن نصر الله: در صورت تجاوز به لبنان وارد الجلیل خواهیم شد

شنبه 26-ژانویه-2019

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان ضمن تکذیب شایعات مطرح شده درباره سلامتی اش، تصریح کرد که در سلامتی کامل به سر می برد و با وجود اینکه شصتمین سال زندگی اش را پشت سر می گذارد، هیچ گونه مشکلی از لحاظ سلامتی ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سید حسن نصر الله در گفتگو با شبکه ماهواره ای المیادین با اشاره به عملیات “سپر شمال” ارتش صهیونیستی خاطر نشان کرد که ما خواستیم به مقامات صهیونیستی اجازه دهیم که تا پایان درباره این عملیات صحبت کنند؛ هر چند که بر خلاف ادعای صهیونیست ها، این عملیات هنوز به پایان نرسیده است و حفاری ها ادامه دارد.

وی افزود: در جنوب لبنان برخی تونل ها وجود دارد، اما لزومی ندارد که اعلام کنیم چه کسی و چه زمانی آنها را حفر کرده است و مسئله عجیب برای ما این بود که اسرائیل خیلی دیر این تونل ها را کشف کرد؛ به طوری که برخی از این تونل ها قدیمی بودند و 13 سال پیش حفر شده اند و این نشان دهنده شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان مقامات صهیونیستی را به دروغگویی به شهرک نشینان صهیونیست متهم کرد و گفت:«این اظهار نظر نتانیاهو و اطرافیان وی که هدف از احداث این تونل ها زمینه سازی برای عملیات الجلیل است، نوعی خدمت به ما بود؛ چرا که وی با این حرف هایش در دل شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی ترس و وحشت انداخت.»

وی افزود: اجرای عملیات ورود به الجلیل به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان بستگی دارد و بخشی از نقشه ما ورود به الجلیل است و قادر به انجام این کار هستیم و برای دفاع از خاک لبنان، حق اتخاذ هر گونه اقدام دفاعی را داریم.

نصر الله ضمن هشدار به صهیونیست ها نسبت به اشتباه جدید نتانیاهو به خاطر دستیابی به اهداف و آرزوهایش، تاکید کرد که کل محور مقاومت آماده واکنش به هر گونه تجاوزی است، اما بعید است که دشمن صهیونیستی دست به جنگ علیه لبنان بزند، اما احتمال ارتکاب چنین اشتباهی علیه سوریه و غزه وجود دارد.

وی ناتوانی رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و درگیری در جبهه داخلی لبنان با استفاده از مسئله تونل های مقاومت، از آن به عنوان یک شکست اطلاعاتی یاد کرد و گفت: موضع رسمی لبنان در شورای امنیت و موضع کویت نشانگر شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هستند و ما پشت سر ارتش لبنان ایستاده ایم و نمی خواهیم لبنان را وارد هیچ جنگ جدیدی بکنیم.

نصرالله با اشاره به اینکه احتمال دارد نتانیاهو در آستانه انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی دست به هر گونه حماقتی بزند، خاطر نشان کرد که این رژیم به شدت از سوریه می ترسد و جبهه غزه نیز از لحاظ روانی کاملا آماده است؛ به ویژه که پیروزی اخیر غزه در برابر رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این منطقه آمادگی واکنش به هر گونه تجاوزی را دارد و ساکنان غزه از طرف متجاوز گذشت نخواهند کرد.

به اندازه کافی موشک های نقطه زن داریم

سید حسن نصر الله در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که مقاومت لبنان در زمان جنگ سال 2006 موشک هایی در اختیار داشت که می توانست با آنها تل آویو را هدف قرار دهد، اما امروز به اندازه کافی موشک های نقطه زن دارد که می تواند در هر گونه جنگی در آینده برای حمله به اهداف مورد نظر از آنها استفاده کند.

وی افزود: همان طوری که برخی ژنرال های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده اند، جنگ آتی این رژیم مانند جنگ های قبلی نخواهد بود و ما در هر گونه جنگی در آینده، سراسر فلسطین اشغالی را به میدان جنگ تبدیل خواهیم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد که صهیونیست ها باید نتانیاهو را نصیحت کنند که به حزب الله اجازه دسترسی آسانتر به موشک های نقطه زن بدهد و این به نفع آنهاست. وی تصریح کرد که «ما به این موشک های نقطه زن دست یافته ایم و تلاش های نتانیاهو از طریق بمباران سوریه بی فایده است.»

 سید مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کنونی سوریه اشاره کرد و گفت که این کشور در بهترین وضعیت در مقایسه با سال 2011 قرار دارد. وی در عین حال، از مداخلات منفی برخی طرف ها مانند آمریکا در سوریه انتقاد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد