جمعه 20/سپتامبر/2024

بازی گانتس با برگ برنده اتحاد علیه ایران، حزب الله و حماس

چهارشنبه 30-ژانویه-2019

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش صهیونیستی وعده متحد کردن صهیونیست ها در صورت پیروزی در انتخابات آتی کنست را داد و پیام های تهدید آمیز را به مقامات ایران، حزب الله و جنبش مقاومت اسلامی “حماس” فرستاد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، بنی گانتس که مدت طولانی سیاست سکوت در پیش گرفته بود، سیاست های کلی خود در صورت تشکیل دولت آتی صهیونیستی پس از کسب آرای لازم در انتخابات پارلمانی زودهنگام این رژیم در ماه آوریل آینده را تشریح کرد.

وی در نخستین سخنرانی خود از زمان تاسیس حزب “مصونیت اسرائیل” در اواخر سال گذشته میلادی تصریح کرد که «برای دستیابی به صلح تلاش خواهد کرد»، اما در عین حال، اعلام کرد که مجموعه های صهیونیست نشین و قدس را به عنوان “پایتخت ملت یهود” تقویت خواهد کرد و غور اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه را تحت سیطره رژیم صهیونیستی حفظ خواهد نمود.

گانتس همچنین با انتقاد شدید از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل و خارج، اعلام کرد که «من به این خاطر اینجا هستم که نسبت به اسرائیل احساس نگرانی می کنم… کشمکش میان دو جریان راست و چپ باعث چند پاره شدن ما شده است. درگیری ها میان صهیونیست های مذهبی و سکولار ما را از هم پراکنده کرده است. تنش میان یهودیان و غیر یهودیان ما را تهدید می کند. تضمین متقابل جامعه مشترک در حال فروپاشی است.»

وی در ادامه انتقاداتش از دولت نتانیاهو اظهار داشت که «من احساس می کنم که زمان روی کار آمدن مقامات جدید فرا رسیده است که خودشان را بر منافع “کشور” مقدم ندانند و ما را از داخل تضعیف نکنند. نظام فعلی زمینه ساز تحریک، تخریب و نفرت است.»

گانتس همچنین دیدگاهش را در عرصه سیاست خارجی تشریح کرد و ضمن ارسال برخی پیام های تهدید آمیز به مقامات ایران، حزب الله و حماس، خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت:«توطئه هایت را در شمال و جنوب و هر نقطه دیگری از خاورمیانه خنثی خواهم کرد و در عرصه بین المللی هم علیه تو و در عرصه اقتصادی و نظامی هم فعالیت خواهم کرد و اگر پیام مرا با کلمات متوجه نشوی، با ضربات دردناک و دقیق خواهی فهمید.»

وی همچنین در اظهاراتی گستاخانه خطاب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان، اعلام کرد که من پیام آشکاری دارم و آن اینکه «شور و هیجان در منطقه به پایان رسید. ما تمامیت ارضی تهران یا هیچ کشور دیگری را تهدید نمی کنیم و اجازه تهدید تمامیت ارضی “اسرائیل ” را هم نخواهیم داد.»

این مسئول سابق صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرماندهی جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در سال 2014، خطاب به “یحیی  سنوار” رهبر جنبش حماس در غزه اعلام کرد که «به تو پیشنهاد می کنم که بار دیگر مرا امتحان نکنی.

البته وی در عین حال اعلام کرد که اجازه انتقال کمک های انسان دوستانه به غزه را خواهد داد و به تعبیر خود، به توسعه اقتصادی این منطقه کمک خواهد کرد. اما این کمک ها را در قالب ساک های پر از پول به فلسطینی ها نخواهد داد.

گانتس همچنین وعده بازگرداندن نظامیان صهیونیست اسیر جنبش حماس در باریکه غزه را داد و اعلام کرد که دولت وی برای صلح با فلسطینی ها تلاش خواهد کرد، اما طرح مشخصی برای آن ندارد و هیچ فرصتی را برای ایجاد تغییر در منطقه از دست نخواهد داد.

گفتنی است که بنی گانتس و موشه یالون وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در قالب یک فهرست مشترک در انتخابات آتی کنست صهیونیستی شرکت خواهند کرد. کارشناسان و ناظران، گانتس را رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای تصدی سمت نخست وزیری دولت آتی این رژیم می دانند.

لینک کوتاه:

کپی شد