جمعه 20/سپتامبر/2024

گروه های فلسطینی خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شدند

پنج‌شنبه 31-ژانویه-2019

گروه های مبارز فلسطین امروز پنجشنبه خواستار انجام گفت و گوی ملی و جامع دبیران کل این گروه ها برای دستیابی به توافق در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی شدند، دولتی که زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری و شورای ملی فلسطین آماده می کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه ها با صدور بیانیه ای تاکید کردند که دشمن صهیونیستی به تجاوزات و جنایاتش علیه ملت فلسطین در سراسر سرزمین فلسطین شدت و حدت بخشیده است و تیرباران سماح مبارک 16 ساله آخرین تجاوز این دشمن نخواهد بود.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است که تیرباران سماح مبارک در سایه تشدید محاصره نوار غزه، اوج گیری یورش ها و تعرضات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به کرانه باختری و مسجد مبارک الاقصی و تلاش بی وقفه تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعمیق شکاف داخلی از رهگذر اعلام تصمیم خود مبنی بر تشکیل دولت جدید بدون مشارکت واقعی و توافق ملی صورت گرفت. 
در این بیانیه تصریح شده است که تیرباران سماح مبارک یک جنایت هولناک و ددمنشانه است که به کارنامه سیاه و ننگین تجاوزات و جنایات ارتش اسرائیل علیه ملت بی دفاع و بی گناه فلسطین اضافه می شود، این جنایت موجب شعله ور تر شدن مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست می شود، لذا تشدید مقاومت تنها راه رهایی از دست اشغالگران صهیونیست می باشد.
گروه های مبارز فلسطین از نیروهای انقلابی و مبارز فلسطینی در کرانه باختری خواستند به تجاوزات و جنایات ارتش صهیونیستی علیه ملت فلسطین واکنش و پاسخی کوبنده دهند.
در بخش دیگر این بیانیه می خوانیم که ملت فلسطین حق دارد که همانند دیگر ملت ها از یک زندگی شرافتمندانه در سرزمین خود برخوردار باشد، مسئولان و نهادهای ذیربط باید به وظایف و مسئولیت خود عمل کنند و رژیم صهیونیستی را به اجرای تعهداتش ملزم کنند. 
گروه های مبارز فلسطین از سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند به همکاری امنیتی خود با رژیم اشغالگر قدس پایان بخشد و نقش حمایتی خود از ملت و زنان و سالخوردگان را ایفا کند و دست از سرکوب مقاومت و ملت فلسطین بردارد تا آنان بتوانند نقش خود را در زمینه قطع دست تجاوزگر شهرک نشینان صهیونیست غاصب را که همواره به فرزندان ملت فلسطین یورش می آورند، ایفا نمایند.
در این بیانیه می خوانیم : ما خواستار ایجاد یک بندر در غزه هستیم و این حق ملت فلسطین است و ما تاکید می کنیم که به تحرکات و راهپیمایی های دریایی و زمینی خود تا زمان تحقق کامل اهدافمان ادامه می دهیم.
گروه های مبارز فلسطین ضمن تمجید از موضع مصر در زمینه گشودن گذرگاه رفح، از طرف مصری خواستند تا به تلاش های خود در زمینه کاهش رنج و محنت های فلسطینیان ساکن نوار غزه ادامه دهند.
گروه مذکور از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و نهادهای بین المللی خواستند که برای لغو هر چه فوری محاصره باریکه غزه تلاش کنند.
در این بیانیه تاکید شده است که تشکیل دولت جدید بدون توافق ملی موجب تعمیق شکاف داخلی و بحران ها می شود، چنین دولتی هرگز نماینده ملت فلسطین نخواهد بود، بلکه نماینده جنبش فتح خواهد بود.

 

لینک کوتاه:

کپی شد