شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت یک جوان فلسطینی در اثر جراحت های وارده در درگیری های شمال غزه

یکشنبه 3-فوریه-2019

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه عصر امروز یکشنبه از شهادت یک جوان فلسطینی در اثر جراحت های خطرناک وارده به وی در جریان تحرک دریایی شمال نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “اشرف قدرت” سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد که “احمد غازی عباس ابو جبل” (30 ساله) در اثر جراحت های خطرناک وارده در درگیری های روز سه شنبه در شمال باریکه غزه به شهادت رسید.

راهپیمایی های دریایی در غزه از چند ماه قبل آغاز شده است و ادامه همان تظاهرات های حق بازگشت به شمار می رود که از تاریخ 30 مارس گذشته به منظور تاکید بر لزوم تحقق حق بازگشت و شکستن محاصره غزه برگزار می شود.

ارتش صهیونیستی همواره با شدت و جنایت زیاد این تظاهرات های مسالمت آمیز را سرکوب کرده و حتی در جریان حملات خود از گلوله های جنگی و مشقی، بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور علیه تظاهرات کنندگان استفاده کرده است که در نتیجه آن تاکنون 263 نفر شهید شده اند و اجساد 11 شهید نیز توسط رژیم صهیونیستی مصادره شده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، 27 هزار فلسطینی دیگر نیز در جریان این تظاهرات ها زخمی شده اند که حال 500 نفر از آنها وخیم است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد