سه شنبه 24/سپتامبر/2024

تمجید حماس از مخالفت گروه های ساف با شرکت در دولت جدید فتح

دوشنبه 4-فوریه-2019

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” موضع گروه های عمده سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” مبنی بر مخالفت با شرکت در دولت جدید فتح را ستود. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری از رهبران حماس امروز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که مخالفت گروه های عمده سازمان آزادی بخش فلسطین با شرکت در دولت جدید فتح اقدامی درست در راستای پایان بخشیدن به سیاست خودکامگی به شمار می رود، این مخالفت همچنین نشان می دهد که گزینه ای جزء مشارکت و توافق ملی وجود ندارد. 
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با مشارکت در دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت کرده است و دو حزب مردم و فدا نیز هنوز موافقت خود با مشارکت در این دولت را اعلام نکرده اند.
“توفیق طیراوی” در گفتگوی تلویزیونی خاطر نشان کرد: «دو حزب مردم و فدا اعلام کرده اند که هنوز این مسئله را بررسی می کنند و کمیته تخصصی پس از رایزنی با سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” امروز نشستی را با جبهه خلق برگزار خواهد کرد.» این در حالی است که جبهه خلق قبل از این مخالفت خود با مشارکت در این دولت و هر گونه دولت دیگری را که زیر چتر توافق اسلو تشکیل شود، اعلام کرده و از تشکیلات خودگردان خواسته بود دولت وحدت ملی تشکیل دهد.
طیراوی خاطر نشان کرد که کمیته تخصصی بدون توجه به مواضع اعلام شده از سوی گروه های عضو ساف، با آنها دیدار خواهد کرد. وی در عین حال، اسامی مطرح شده درباره دولت جدید فتح را رد کرد.
این رهبر فتح درباره باریکه غزه هم مدعی شد: «باز پس گیری غزه مسئله ساده ای نیست و هدف اصلی از “کودتا” در این منطقه، همان هدف اسرائیل از عقب نشینی یکجانبه از غزه بدون هماهنگی با ساف بود که در «پایان دادن به پروژه ملی فلسطین» خلاصه می شود.»
وی افزود:«گفتگوها با حماس به پایان رسیده است و هیچ دیدار یا گفتگوی جدیدی برگزار نخواهد شد و این جنبش یا باید با تمامی توافقات صورت گرفته موافقت کند و یا کل مسئولیت غزه را بر عهده بگیرد و نیازی به تاخیر و تعلل و گفتگوی بی نتیجه بیشتر نیست.»

لینک کوتاه:

کپی شد