یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تشییع باشکوه پیکر شهید احمد ابوجبل در غزه

دوشنبه 4-فوریه-2019

صدها شهروند فلسطینی امروز دوشنبه جنازه شهید احمد غازی ابوجبل را در شهر غزه تشییع کردند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مراسم از مقابل مرکز درمانی الشفای غزه به سمت منزلش در محله  الشجاعیه آغاز شد و شرکت کنندگان در آن با حمل پرچم فلسطین و سر دادن شعارهایی جنایت دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم کردند. 
وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه عصر دیروز یکشنبه از شهادت یک جوان فلسطینی در اثر جراحت های خطرناک وارده به وی در جریان تحرک دریایی شمال نوار غزه خبر داد.
“اشرف قدرت” سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد که “احمد غازی عباس ابو جبل” (30 ساله) در اثر جراحت های خطرناک وارده در درگیری های روز سه شنبه در شمال باریکه غزه به شهادت رسید.
راهپیمایی دریایی لغو محاصره غزه از چند ماه قبل آغاز شده است و ادامه همان تظاهرات های حق بازگشت به شمار می رود که از تاریخ 30 مارس گذشته به منظور تاکید بر لزوم تحقق حق بازگشت و شکستن محاصره غزه برگزار می شود.
ارتش صهیونیستی همواره با شدت و جنایت زیاد این تظاهرات های مسالمت آمیز را سرکوب کرده و حتی در جریان حملات خود از گلوله های جنگی و مشقی، بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور علیه تظاهرات کنندگان استفاده کرده است که در نتیجه آن تاکنون 263 نفر شهید شده اند و اجساد 11 شهید نیز توسط رژیم صهیونیستی مصادره شده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، 27 هزار فلسطینی دیگر نیز در جریان این تظاهرات ها زخمی شده اند که حال 500 نفر از آنها وخیم است.

لینک کوتاه:

کپی شد