دوشنبه 28/اکتبر/2024

بیانیه مشترک رهبران حماس و جهاد اسلامی از قاهره

سه‌شنبه 5-فوریه-2019

رهبران دو جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و جهاد اسلامی امروز سه شنبه نشست مفصلی در قاهره برای بررسی آخرین تحولات مسئله فلسطین که می تواند بر روی اصول فلسطینیان در قدس، کرانه باختری، غزه و اراضی اشغالی سال 1948 و نیز فلسطینیان مقیم خارج و راه های مقابله با چالش ها و خطرات پیش روی مسئله فلسطین تاثیر بگذارد، برگزار کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دو جنبش با صدور بیانیه ای مشترک بر تقویت و تحکیم روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها به منظور حمایت از اصول ملت فلسطین و مقاومت آن تاکید کردند و به ملت مبارز فلسطین به خاطر پایبندی به مقاومت با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن و در راس آنها مبارزه مسلحانه در برابر اشغالگران و ثبات و پایداری و آمادگی برای رشادت در راه تحقق اهداف تبریک گفتند.

این دو جنبش همچنین بر لزوم احیای وحدت ملی و پایان شکاف داخلی بر پایه مشارکت ملی به منظور مقابله با معامله قرن و خنثی سازی آن تاکید کردند و خواستار تشکیل دولت وحدت ملی شدند که مسئول برگزاری انتخابات فراگیر از طریق توافق ملی و در نهایت تحقق مشارکت ملی و ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین شود و اجازه اتلاف وقت در زمینه کسب تجارب و ارائه پیشنهادهای جدید را که منجر به طولانی تر شدن شکاف داخلی می شود، ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی بر فعالیت مشترک به منظور فراهم کردن زمینه های ثبات و پایداری ملت فلسطین و در نهایت حل مشکلات و مقابله با خطرات و توطئه ها و ایستادگی دسته جمعی در برابر این توطئه ها بر اساس رویکردی یکپارچه تاکید کردند.

این دو جنبش همچنین بر اهمیت تداوم تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه به عنوان یک فعالیت مردمی و تلاش برای توافق بر روی گسترش دامنه این تظاهرات ها در راستای تحقق اهداف ملت فلسطین در تمامی مناطق محل حضور آن و تلاش برای برای تضعیف دشمن و ممانعت از تازه شدن نفس های آن تاکید کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که رهبران حماس و جهاد اسلامی بر اهمیت نقش مصر در نظارت بر تلاش ها برای تحقق وحدت ملی و احیای آن تاکید کرده و از دعوت قاهره برای برگزاری دیدار این دو گروه در خاک مصر که اقدامی در راستای تقویت مشارکت و توافق ملی است، تمجید کردند.

رهبران این دو جنبش همچنین از کشور دوست و برادر مصر به خاطر ایفای نقش در کاهش شدت محاصره غزه برای ساکنان این منطقه و اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات لازم به منظور بهبود شرایط سفر ساکنان غزه و تداوم فعالیت دوجانبه گذرگاه رفح تشکر و قدردانی کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد