چهارشنبه 23/اکتبر/2024

دعوت مصر از حماس برای شرکت در نشست گروه های فلسطینی در قاهره

چهارشنبه 6-فوریه-2019

حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که این جنبش دعوتنامه ای را از برادران مصری برای شرکت در نشست گروه های فلسطینی دریافت کرد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بدران امروز چهارشنبه طی بیانیه ای تاکید کرد که این نشست در قاهره و با هدف بررسی چالش های فراروی برنامه ملی و راه های احیای وحدت ملی و ترمیم شکاف داخلی برگزار می شود. 
وی خاطرنشان ساخت که حماس از این دعوت استقبال کرد و منتظر انجام اقدامات مربوط به برپایی این نشست است. 
هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه شامگاه دیروز سه شنبه با عباس کامل وزیر اطلاعات مصر دیدار کرد. در این دیدار در مورد مسائل مهم داخلی فلسطین به ویژه اوضاع باریکه غزه بحث و گفتگو شد.
جنبش حماس طی بیانیه ای اعلام کرد که دیدار هنیه با کامل در فضایی مثبت و سازنده انجام شد.
در این بیانیه آمده است که طرفین در این دیدار، به تشریح اوضاع سیاسی و آخرین تحولات فلسطین و منطقه، خطرات پیش روی شهر قدس و آوارگان، تشدید محاصره نوار غزه، ادامه شهرک سازی در کرانه باختری و قدس، مصادره اراضی فلسطینیان و رنج و محنت های اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی پرداختند.
حماس تاکید کرد که همچنین در این دیدار، در مورد اوضاع اقتصادی و وضعیت انسانی نابسامان نوار غزه در نتیجه ادامه محاصره گفتگو شد و برادران مصری بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده و ادامه تظاهرات بازگشت به شیوه ای مسالمت آمیز و به دور از خشونت تاکید کردند.
اوضاع داخلی فلسطین، ضرورت تحقق وحدت و آشتی ملی، پایان دودستگی و اختلافات داخلی، اجرای توافقنامه های امضا شده در زمینه آشتی ملی، فراهم کردن زمینه مناسب برای گفتگوی ملی جامع فلسطینیان، تشکیل دولت وحدت ملی به منظور زمینه سازی برای انتخابات سراسری، مقابله با طرح ها برای جداسازی کرانه باختری و نوار غزه و تقویت وحدت نظام سیاسی فلسطین از دیگر محورهای دیدار هنیه با وزیر اطلاعات مصر بود.
هیئت حماس بر مخالفت قاطع خود با تمامی طرح هایی که هدف از آن نابودی مسئله فلسطین است؛ اعم از معامله قرن یا هر طرح دیگری، تاکید کرد.
این جنبش ضمن تاکید بر نقش تاریخی مصر در حمایت از ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و استقلال، از این کشور به خاطر ادامه فعالیت گذرگاه زمینی رفح از هر دو جهت و تسهیل تردد مسافران تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این دیدار، در مورد امنیت نوار مرزی بین غزه و مصر نیز گفتگو شد و حماس تامین امنیت مرزها را امری مهم و ضروری دانست.

لینک کوتاه:

کپی شد