شنبه 21/سپتامبر/2024

دیدار هیئت رهبران حماس با شیخ الازهر

پنج‌شنبه 7-فوریه-2019

هیئت رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به ریاست “اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز پنجشنبه با شیخ “احمد طیب” شیخ ازهر دیدار و گفتگو کرد.

دفتر هنیه با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که شیخ احمد طیب در این دیدار بر اهتمام خود به مسئله فلسطین و به ویژه مسجد مبارک الاقصی، قدس و مقدسات فلسطین و توجه به کمک رسانی به ساکنان غزه به منظور کاهش درد و رنج آنها تاکید کرد.

اسماعیل هنیه و هیات حماس متشکل از “صالح عاروری” نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، خلیل حیه عضو دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با شیخ الازهر به تشریح خطرات پیش روی مسئله فلسطین و به ویژه حملات به قدس، مقدسات اسلامی و به ویژه مسجد الاقصی، تلاش ها برای یهودی سازی قدس و تغییر هویت عربی و اسلامی این شهر پرداختند.

آنها همچنین بر لزوم هم افزایی تلاش های تمامی طرف های امت در راه حمایت از مسجد الاقصی و شهر قدس و نیز تقویت پایداری ملت فلسطین تاکید کردند.

این هیئت همچنین به تشریح حوادث روی داده برای مسئله فلسطین و به ویژه اراضی فلسطینی و تجاوزات به آنها از طریق شهرک سازی و حذف مسئله آوارگان و نیز محاصره غزه و راه های کاهش شدت آن پرداخت.

رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه وی در ادامه این دیدار از شیخ ازهر به خاطر برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی در حمایت از قدس و فلسطین و راه اندازی کاروان های امداد رسانی انسان دوستانه به غزه تشکر و قدردانی کرد و از رابطه تاریخی دو ملت مصر و فلسطین تمجید کرد.

این هیئت از مصر و مقامات آن به خاطر تلاش هایشان برای کاهش شدت محاصره و حمایت از مسئله فلسطین و احیای وحدت ملی تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد