شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت یک کودک فلسطینی با زخمی شدن در تظاهرات های حق بازگشت

سه‌شنبه 12-فوریه-2019

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه امروز سه شنبه از شهادت یک کودک فلسطینی در اثر جراحت های وارده در جریان تظاهرات های حق بازگشت جمعه گذشته در شرق اردوگاه البریج واقع در وسط نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای کوتاه خاطر نشان کرد که “حسن نبیل نوفل” (17 ساله) در اثر اصابت یک بمب گازی شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست در شرق اردوگاه البریج جان خود را از دست داد.

این نوجوان فلسطینی در جریان برنامه های جمعه “نه به سازش بر سر لغو محاصره” که دو کودک دیگر فلسطینی به نام های “حسن شلبی” (14 ساله) و “حمزه اشتیوی” (17 ساله) نیز شهید شده بود، به شدت زخمی شده بود.

ارتش صهیونیستی همواره تظاهرات های حق بازگشت فلسطینیان را که از تاریخ 30 مارس گذشته آغاز شده است، به شدت سرکوب می کند و در جریان حملات خود از گلوله های جنگی و بمب های حاوی گازهای سمی و اشک آور نیز استفاده می کند که در نتیجه آن تاکنون 265 فلسطینی شهید شده اند که اجساد 11 نفر از آنها همچنان توسط رژیم صهیونیستی توقیف شده است و اسامی آنها در لیست های وزارت بهداشت ثبت نشده است. در این تظاهرات ها همچنین 27 هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند که حال 500 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد