جمعه 20/سپتامبر/2024

انتقاد مجدد گانتس از عملکرد نتانیاهو در برابر حماس

سه‌شنبه 12-فوریه-2019

رئیس حزب صهیونیستی “بازدارندگی اسرائیل” از عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قبال جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و حمایت وی از طرح عقب نشینی نظامیان صهیونیست از باریکه غزه در سال 2005 و نیز گرانی هزینه های زندگی و وضعیت بخش درمان و بهداشت انتقاد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنی گانتس چندین فایل تصویری را به نمایش گذاشت که در یکی از آنها، شهرک نشینان صهیونیست در حال فرار به پناهگاه ها در شهرک های صهیونیستی اطراف باریکه غزه دیده می شوند و همزمان آژیرهای خطر به صدا درآمده اند.

گانتس در اینجا نوشته است که «نتانیاهو به قاتلان حماس ماهیان 15 میلیون دلار پول نقد می دهد و در مقابل، صدها موشک به سمت ساکنان جنوب شلیک می شود و دهها هزار دونم از اراضی به آتش کشیده شده و صدها بادبادک و بالون آتش زا (به سمت شهرک های صهیونیستی) فرستاده می شوند و دهها هزار کودک روانه پناهگاه ها می شوند. ما به جنبش حماس باج و خراج نمی دهیم و ساکنان جنوب را تنها نخواهیم گذاشت.»

در فایل ویدیوئی دیگر مسئله عقب نشینی ارتش صهیونیستی از باریکه غزه در سال 2005 مورد بررسی قرار گرفته است که در آن می گوید: اعضای لیکود؛ از جمله نتانیاهو از این طرح حمایت کردند.

وی خاطر نشان کرده است که “اسرائیل کاتس”، “زاهی هنگبی”، “یووال اشتاینس” و نتانیاهو یهودا را به زور تخلیه کردند و صلح قابل اطمینان به این شکل به دست نمی آید.

در فایل ویدیوئی سوم نیز گانتس به گرانی هزینه های زندگی و از هم پاشیدگی بخش بهداشت و درمان اشاره می کند و می گوید:«همه ما نیازمند دولتی هستیم که مشکلات مان را حل کند و با خودش درگیر نباشد.»

رئیس حزب “بازدارندگی اسرائیل” در پایان مدعی می شود که دولت وی در بخش بهداشت و درمان اعلام وضعیت فوق العاده خواهد کرد و دو بیمارستان دیگر در شمال و جنوب احداث خواهد نمود. وی همچنین وعده انقلاب در بخش آموزشی به منظور برخورداری همگان از فرصت آموزش برابر و شکستن ائتلاف ها و رانت خواری ها و تشویق به رقابت را داده است.

لینک کوتاه:

کپی شد