شنبه 26/اکتبر/2024

اندونزی استرالیا را از انتقال سفارتش به قدس منصرف کرد

جمعه 15-فوریه-2019

استرالیا تحت فشارهای اندونزی از انتقال سفارت خود به قدس اشغالی منصرف شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی اعمال فشارهای کشور اندونزی، دولت استرالیا از تصمیم خود برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی منصرف شد و اکنون دو طرف تصمیم به امضای قراردادی تجاری به ارزش میلیاردها دلار گرفته اند.

استرالیا دسامبر سال گذشته قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت اما اعلام کرد که تا قبل از دست یابی طرفین فلسطینی و صهیونیستی به توافق صلح، سفارت خود را به این شهر منتقل نمی کند.

دولت اندونزی اعلام کرده بود که بخاطر تصمیم اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا به انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی، اجازه ورود کالاهای استرالیایی به این کشور را نخواهد داد.

اندونزی همچنین تهدید به قطع روابط تجاری با اندونزی کرده بود. حجم صادرات سالانه استرالیا به اندونزی حدود 250 میلیون دلار است و این کشور در نظر دارد تا حجم صادرات خود به اندونزی را افزایش دهد.

این در حالی است که تاکنون شماری از مسئولان حزب احرار اعلام کرده اند که انتقال سفارت استرالیا به قدس اشغالی به کلی لغو شده است و وزیر تجارت خارجی استرالیا هم اخیرا تاکید کرد که این مسئله را باید فراموش کرد و دیگر در مورد آن سخن نگفت و ما ظرف مدت دو هفته آینده قرارداد تجاری مهمی را با اندونزی به امضا می رسانیم.

لینک کوتاه:

کپی شد