دوشنبه 23/سپتامبر/2024

لغو سفر نخست وزیر لهستان به فلسطین اشغالی

یکشنبه 17-فوریه-2019

نخست وزیر لهستان که قرار بود در تاریخ 19 فوریه جاری به فلسطین اشغالی سفر کند، به خاطر اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرش را لغو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری های لهستان، سخنگوی دفتر “ماتئوش موراوتسکی” نخست وزیر لهستان اعلام کرد که این تصمیم پس از تماس تلفنی امروز یکشنبه موراوتسکی و نتانیاهو اتخاذ شد.

قرار است در تاریخ 19 فوریه نشست کشورهای گروه ویشه گراد (مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک) و رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شود.

سخنگوی دفتر نخست وزیری لهستان اعلام کرد که موراوتسکی به نتانیاهو اعلام کرده است که هیات لهستانی به ریاست “ جاکیچ کژاپوتوویژ” وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و خود نخست وزیر ریاست این هیات را بر عهده نخواهد داشت.

وی افزود: این تصمیم در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره همکاری لهستانی ها با نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم اتخاذ شده است. پس از این اظهارات نتانیاهو، لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را برای ارائه توضیحات احضار و توبیخ کرده بود.

سفیر رژیم صهیونیستی در لهستان مدعی شده است که رسانه ها اظهارات نتانیاهو در جریان نشست ورشو طی روزهای 13 و 14 فوریه جاری را اشتباه منتشر کرده بودند و نتانیاهو قدص توهین به کل ملت لهستان را نداشت، بلکه منظورش برخی لهستانی ها بودند.

لینک کوتاه:

کپی شد