شنبه 21/سپتامبر/2024

تلاش شوم فتح و تشکیلات خودگردان برای جلوگیری از تحقق آشتی ملی

دوشنبه 18-فوریه-2019

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” جنبش فتح و تشکیلات خودگردان را به داشتن نیت شوم برای جلوگیری از تحقق آشتی ملی با این جنبش یا اجرای توافقات امضا شده در جریان گفتگوهای قاهره زیر نظر سازمان اطلاعات مصر متهم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی خاطر نشان کرد که «رهبران فتح و مقامات تشکیلات خودگردان نمی خواهند مسئولیت شکست آشتی ملی را بر عهده بگیرند. تنها مسئله مهم برای آنها محاصره غزه و اعمال فشار علیه ساکنان این منطقه به منظور منزوی کردن حماس است و این هدف شان محقق نخواهد شد.»

ابو مرزوق تصریح کرد که وحدت ملت فلسطین مستلزم اراده مردمی برای تغییر ابزارهای اسلو و شخصیت های مجری توافقات آن است و محاصره باعث تضعیف عزم و اراده ما برای مقابله با آن و حفظ دستاوردهای مقاومت نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسئله انتخابات اظهار داشت که هیچ کس مخالف انتخابات نیست، اما می خواهیم انتخاباتی درست و سالم برگزار شود که نتایج آن بیانگر اراده ملت فلسطین باشد و راهی جز فشار بر روی تمامی طرف ها به منظور تحقق آشتی و احیای وحدت ملی نداریم؛ چرا که این سرنوشت ملت فلسطین است و نمی توانیم به این گروه (فتح و تشکیلات) اجازه دهیم که به محاصره و شکاف داخلی تداوم ببخشند.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ما با برادران مصری برای دعوت 5 گروه فلسطینی به قاهره به منظور گفتگو بر سر وحدت ملت فلسطین و چالش های پیش روی آن تفاهم خواهیم کرد.

وی درباره گفتگوهای مسکو هم اظهار داشت که ما بر سر بیانیه پایانی توافق کرده بودیم، اما به هنگام توزیع آن از سوی سفارت فلسطین در مسکو، دیدیم که با دخالت جنبش فتح بیانیه ای متفاوت و به دور از توافق منتشر شده است.

5 گروه فلسطینی؛ حماس، فتح، جهاد، جبهه خلق و جبهه دموکراتیک نتوانستند بیانیه ای مشترک در پایان گفتگوهای مسکو که به دعوت پژوهشکده مطالعات خاورشناسی وزارت خارجه روسیه در مسکو برگزار شد، صادر کنند.

این گروه ها اعلام کرده اند که قرار است طرف میانجی مصری دوباره از گروه های فلسطینی برای گفتگو در قاهره به منظور دستیابی به ساز و کار جدید برای پایان شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی دعوت کند.

لینک کوتاه:

کپی شد