جمعه 20/سپتامبر/2024

عباس: حتی اگر یک قرش از درآمدهای مالیاتی مان کم شود، تحویل نمی گیریم

چهارشنبه 20-فوریه-2019

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که حتی اگر یک قرش از درآمدهای مالیاتی ما کم شود، آن را تحویل نخواهیم گرفت و هرگز آن را قبول نخواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس در جریان نشست کمیته مامور اجرای تصمیمات شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله اظهار داشت که این تصمیم آخرین میخ بر تابوت توافقنامه پاریس و شانه خالی کردن آشکار از تمامی توافقات امضا شده است و نشان می دهد که رژیم صهیونیستی تمامی توافقات امضا شده میان طرفین را نادیده می گیرد.

عباس خاطر نشان کرد که تصمیم دولت صهیونیستی نوعی راهزنی علیه اموال فلسطینی به بهانه پرداخت آنها به خانواده های شهدا و اسراست و در راستای اقدامات رژیم صهیونیستی به منظور تشدید  محاصره علیه طرف فلسطینی و در نهایت اجرای “معامله ننگین (قرن)” صورت می گیرد.

وی افزود: «به نمایندگی از ملت و مقامات فلسطینی، مخالفت مان با این تصمیم ظالمانه را اعلام و آن را محکوم می کنم. ما تاکید می کنیم که حتی اگر یک قرش از این اموال کم شود، آنها را تحویل نخواهیم گرفت و هرگز این را قبول نخواهیم کرد. یا باید همه اموال و حقوق ما پرداخت شود و یا حاضر به دریافت یک قرش در سایه راهزنی علیه درآمدهایمان نخواهیم شد.»

عباس اعلام کرد که مسئله خانواده های شهدا و اسرا در راس اولویت های ما قرار دارد و هر مبلغی در اختیار داشته باشیم، به آنها اختصاص خواهیم داد و پس از آن به بقیه مسائل فکر خواهیم کرد. همه باید بدانند که شهدا و اسرا و مجروحان گرامی ترین و شریف ترین قشر ملت ما هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد که در برابر این طفره رفتن دولت صهیونیستی از تمامی توافقات، من از جهانیان می خواهم که به مسئولیت هایشان عمل کنند و نسبت به تبعات خطرناک بن بست در چشم انداز سازش و تداوم اقدامات و جنایت های دولت اشغالگر علیه ملت مان هشدار می دهم. البته این تنها دولت صهیونیستی نیست که علیه ملت ما دست به جنایت می زند، بلکه شهرک نشینان صهیونیست مورد حمایت ارتش صهیونیستی نیز دست به اقدامات مشابه می زنند.

محمود عباس همچنین از موضع اتحادیه اروپا که خواستار پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقات امضا شده با طرف فلسطینی شده است، تمجید و اعلام کرد که «این موضع نشانگر حمایت برخی طرف های اروپایی از عدالت است و ما همیشه طرف حق هستیم، اما وقتی چنین صدایی از سمت اروپایی ها بلند می شود، نشان می دهد که آنها هم از حق حمایت می کنند؛ هر چند در مسائل ساده و اولیه باشد.

وی تاکید کرد که همه مقامات الان در حال بررسی اتخاذ اقدامات متعدد به منظور استقلال اقتصادی و برخی تصمیمات دیگر هستند و این بدین معناست که تمامی درها باز است و این مسئله تنها محدود به اقتصاد نیست، بلکه امنیت و سیاست و غیره را هم شامل می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد