یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تشییع پیکر یکی از شهدای تظاهرات بازگشت در غزه

شنبه 23-فوریه-2019

مردم نوار غزه ظهر امروز شنبه جنازه شهید یوسف سعید حسین الدایه 15 ساله را تشییع کردند. 
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، این مراسم از بیمارستان الشفاء در مرکز نوار غزه به سمت مزار شهدا به راه افتاد و پیکر این شهید پس از آخرین وداع خانواده اش با وی در آنجا به خاک سپرده شد. 
وی دیروز جمعه در جریان چهل و هشتمین تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با سرزمین های اشغالی 1948 به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید.  
چهل و هشتمین تظاهرات بزرگ بازگشت دیروز جمعه با حضور ده‌ها هزار فلسطینی و با شعار “”وفاداری به خون شهدای حرم حضرت ابراهیم (ع) ” برگزار شد.
نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همانند همیشه با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به استقبال شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز رفتند.
همزمان با تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه، فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز در مناطق مختلف با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.
ساکنان کرانه باختری امروز به منظور اعلام حمایت از مسجد الاقصی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه به پا خواسته و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دیروز یک کودک به شهادت رسید و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.
لازم به ذکر است که از آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس سال گذشته تاکنون 268 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 27 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد