دوشنبه 23/سپتامبر/2024

شیوه برخورد با حملات اسرائیل در سال 2019 کاملا متفاوت خواهد بود

یکشنبه 24-فوریه-2019

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: تدابیری اندیشیده‌ایم که از خط قرمز خود در حوزه تلفات انسانی ناشی از هرگونه تجاوز و تعدی محافظت کنیم. این کار با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم‌پیمانان در این کشور انجام شده و به زودی شاهد تحوّل مهمی در زمینه ارتقاء بازدارندگیِ مقاومت در سوریه خواهیم بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دریابان علی شمخانی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: مقامات رژیم صهیونیستی به خصوص مقامات نظامی و اطلاعاتی آنها به خوبی این مسئله را درک می‌کنند. شیوه برخورد با حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و محور مقاومت در سال 2019 بسیار متفاوت از شیوه برخورد در گذشته است. البته برای ما مسجل و قطعی است که رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ در جبهه ی شمالی نیست و در این نقطه احساس ضعف شدید دارد، لذا سناریوی بازدارندگی را بر اساس این برآورد تا چند مرحله پیش‌بینی کرده‌ایم. نتانیاهو اگر در چند جبهه به طور هم زمان درگیر شود، حتماً به زندگی سیاسی متزلزل خود در آستانه انتخابات پایان خواهد داد. فکر نمی‌کنم این قدر احمق باشد.

شمخانی در زمینه تاثیر حملات “اسرائیل” در سوریه اظهار داشت: ما به بیش از 90 درصد اهداف خود [در سوریه] رسیده‌ایم. لذا حملات ایذایی “اسراییل”، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است. ضمن این که با وجود تبلیغاتی که در خصوص اشراف اطلاعاتی “اسراییل” در سوریه می‌شود، موفقیت 90 درصدی ما نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها اشراف اطلاعاتی ادعایی را هم ندارند. در یک مورد به طمع حمله به انبار موشک، انبار قالیِ لوله شده را هدف قرار دادند که از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است.

وی با اشاره به اینکه نشست ورشو شکست خورد و نتیجه‌ای در پی نداشت، عنوان کرد که این تلاش سراسیمه دولت آمریکا بیشتر معطوف به کمک به نتانیاهو برای انتخابات رژیم صهیونیستی در آوریل آینده است.

لینک کوتاه:

کپی شد