سه شنبه 24/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی عاجز و ناتوان در برابر بالون‌های فلسطینیان

یکشنبه 10-مارس-2019

ارتش رژیم صهیونیستی ماه ها است که در مقابل بالون ها و بادبادک های آتش زای فلسطینیان در نوار غزه عاجز و ناتوان مانده و نتوانسته است هیچ راه حلی برای آن پیدا کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان “هاآرتص”، رژیم صهیونیستی حدود یک سال است که مناقصه هایی را بین شرکت های داخلی و خارجی به منظور ایجاد راهکاری برای مقابله با بالون ها و بادبادک های آتش زا که از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی ارسال می شوند، برگزار کرده است و وزارت جنگ این رژیم همچنان از ایجاد راه حلی برای این تهدید ناتوان مانده است.

هاآرتص در گزارشی عنوان کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ماه جولای سال گذشته پس از آتش سوزی های گسترده در شهرک های صهیونیست نشین مجاور باریکه غزه بر اثر بالون های آتش زا، مناقصه ای را به اجرا گذاشت. ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال سیستمی بود که نظامیان اسرائیلی خیلی راحت و سریع بتوانند از آن استفاده کنند.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش اذعان کرده که دیر متوجه تاثیرات و پیامدهای بادبادک ها و بالون های آتش زا و آتش سوزی های ناشی از آن در مناطق مجاور باریکه غزه غزه بر شهرک نشینان صهیونیست در منطقه و احساس امنیت آنان شده است و از همین رو تصمیم گرفته تا راه حلی برای آن پیدا کند.

هاآرتص همچنین تاکید کرد که ارتش می داند که احتمال تشدید تنش و درگیری ها به سبب این آتش سوزی ها وجود دارد.

برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شهرک نشینان صهیونیست مجاور باریکه غزه در برابر ازسرگیری آتش سوزی ها دوام نخواهند آورد. هاآرتص فاش کرد که سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی از اواسط سال گذشته درصدد ایجاد یک سامانه برای مقابله با بالون های آتش زا هستند اما ارتش تا به امروز موفق به این کار نشده و نمی داند حتی چگونه چنین سامانه ای را طراحی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مناقصه مذکور اعلام کرد که این سامانه باید متحرک باشد و بتواند بالون های آتش زا را در فاصله 600 متری هدف قرار دهد. ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال سامانه ای است که در آن از لیزر یا هر تکنولوژی دیگری برای هدف قرار دادن بالون ها و بادبادک های آتش زا استفاده شود و اینکه بتواند 3 ساعت کار کند بدون اینکه نیاز به شارژ داشته باشد.

در همین راستا، روزنامه “اسرائیل الیوم” فاش کرد که حزب کار به رهبری آوی گبای در پی ازسرگیری تظاهرات ها و فعالیت های خشم شبانه فلسطینیان در مناطق مرزی، طرحی را برای بازگشت امنیت و آرامش به مرزهای جنوبی پیشنهاد داده است.

گبای خواستار مقابله با حماس و جهاد اسلامی در غزه و بهبود اوضاع اقتصادی این باریکه در مقابل خلع سلاح فلسطینیان شده است.

البته این اظهارات گبای صرفا یک نوع تبلیغات انتخاباتی است.

لینک کوتاه:

کپی شد