چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

مشورت ترامپ با رهبران یهودیان آمریکا در مورد معامله قرن

شنبه 13-آوریل-2019

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار دیدار و گفتگو با رهبران یهودیان آمریکا در کاخ سفید به منظور بحث و بررسی جزئیات طرح صلح خود موسوم به معامله قرن شد.

به  گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری آمریکایی “Jewish Insider” اعلام کرد که این دیدار قرار است در آستانه رونمایی از معامله قرن صورت گیرد.

در متن دعوت ترامپ از رهبران یهودی آمریکا آمده است که این دیدارها با اعضای ارشد دولت آمریکا به منظور گفتگو در مورد مسائل مهم و تاثیرگذار انجام خواهد شد.

شبکه “ای بی سی” آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ترامپ تا اواخر ماه جاری و حالا که پیروزی مجدد بنیامین نتانیاهو در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی تضمین شده است، معامله قرن را اعلام خواهد کرد.

این شبکه تصریح کرد که جزئیات معامله قرن کاملا سری و محرمانه است و جز 4 نفر در دولت آمریکا، حتی در داخل کاخ سفید نیز کسی از آن خبر ندارد.

این در حالی است که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش تاکید کرد که معاله قرن تا قبل از تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی رونمایی خواهد شد.

برخی منابع می‌گویند دولت آمریکا در تهیه متن نهایی معامله قرن حتی با همپیمانان نزدیک و اصلی خود از جمله دولت رژیم صهیونیستی نیز مشورت نکرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد