شنبه 21/سپتامبر/2024

برگزاری فعالیت های همبستگی با اسرای فلسطینی در دانمارک

چهارشنبه 17-آوریل-2019

حرکت اروپایی دفاع از حقوق اسرای فلسطینی اقدام به برگزاری فعالیت ها و برنامه هایی در شهر اوهوس در روز اسیر فلسطینی به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این حرکت نمایشگاه عکسی را به زبان انگلیسی برپا کرده که وضعیت زنان و مردان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و تجاوزات و اقدامات غیرقانونی سازمان زندان های صهیونیستی علیه آنان را به تصویر می کشد.

همچنین یکی دیگر از برنامه های این حرکت که با مشارکت فعالان حقوقی دانمارکی انجام شد، برگزاری همایشی برای بررسی وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه سازمان زندان های صهیونیستی و راه های حمایت از اسرا بود.

“آننا هجیلون” فعال دانمارکی در سخنانی اظهار داشت که وضعیت غیرانسانی اسرای فلسطینی در زندان های “اسرائیل” ما را شوکه کرده است. وی از حرکت مذکور خواست در تلاش برای برملا کردن تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در حق اسرای فلسطینی باشد و رنج و محنت های آنان را به تمام جهانیان برساند.

همچنین محمود اسماعیل فعال دانمارکی فلسطینی تبار نیز بر ضرورت تشریح مسئله اسرای فلسطینی و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه آنان در جوامع اروپایی تاکید کرد.

مونا فهد دیگر فعال حقوق بشر نیز در سخنانی در این همایش به تشریح رنج و محنت های زنان اسیر فلسطینی و اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه آنان پرداخت.

شادی لبد مدیر اجرایی حرکت اروپایی دفاع از اسرای فلسطینی ضمن تاکید بر ضروت پیگیری مسئله اسرای فلسطینی و رنج و محنت های آنان، خواستار خدمت رسانی به این مسئله به عنوان یک وظیفه انسانی و ملی و تلاش برای همراه سازی ملت ها به منظور اعمال فشار بر سران رژیم صهیونیستی و بازخواست آنان به خاطر جنایات علیه اسرای فلسطینی شد.

لازم به ذکر است که در روز اسیر فلسطینی بیش از 6000 نفر در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که صدها نفر از آنان به انواع و اقسام بیماری مبتلا هستند از جمله حدود 120 نفر که مبتلا به بیماری مهلک سرطان هستند و 587 نفر هم به حبس ابد محکوم شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد