یکشنبه 22/سپتامبر/2024

پرونده کشتی مرمره مجددا در دیوان کیفری بین المللی به جریان افتاد

شنبه 27-آوریل-2019

یک وکیل ترک تاکید کرد  که دیوان کیفری بین المللی اوایل ماه می آینده جلسه ای را برای استماع اظهارات وکلای خانواده های قربانیان حادثه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “گولدن سونماز” وکیل ترک و نائب رئیس هیئت کمک رسانی ترکیه IHH تصریح کرد که برگزاری این جلسه در دیوان کیفری بین المللی نتیجه تلاش های انجام شده از سال 2014 است و پس از این جلسه، قاضی رای خود را در روز 15 ماه بعد صادر خواهد کرد.

سونماز خاطر نشان کرد که این تنها جلسه ای خواهد بود که خانواده های قربانیان و وکلای آن ها می توانند اظهارات خود را بیان کنند.

به گفته وی، دادستانی اعلام کرده که سرنشینان کشتی مرمره در آب های بین المللی مورد حمله قرار گرفته اند و بر همین اساس، مشمول حمایت خواهند شد.

وی تاکید کرد که مراحل قانونی را وکلای قربانیان طی خواهند کرد و کسی حتی دولت ترکیه در این امر مداخله نکرده است اما رژیم صهیونیستی از طریق تهدید و تلاش برای گمراه سازی و اخلال در روند رسیدگی به پرونده، در این زمینه دخالت کرده است.

قرار است در این جلسه خانواده های شماری از شهدا و نمایندگان ناوگان آزادی و برخی قربانیان نیز حضور داشته باشند. این جلسه به طور مستقیم از پایگاه اطلاع رسانی دیوان کیفری بین المللی پخش خواهد شد.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی 31 ماه می سال 2010 کشتی مرمره، یکی از کشتی های ناوگان آزادی را که برای شکستن محاصره نوار غزه با ده ها سرنشین و فعال بین المللی راهی این باریکه شده بود، در نزدیکی سواحل غزه به طرز وحشیانه ای مورد حمله قرار داد که طی آن 10 فعال ترک به شهادت رسیده و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شدند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد