سه شنبه 24/سپتامبر/2024

بیانیه وزارت امور خارجه ایران به مناسبت یوم النکبه

سه‌شنبه 14-می-2019

وزارت امور خارجه ایران به مناسبت سالگرد اشغال سرزمین فلسطین (یوم النکبه) از سوی رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت امورخارجه ایران، در این بیانیه با اشاره به اشغال سرزمین فلسطین در 14 می 1948 میلادی آمده است: 71 سال پیش در این روز، گروهی با دستاویز قرار دادن ایده ها و افکار انحرافی و نژادپرستانه، مردمان بومی سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رساندند و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند. این رویداد در تاریخ ملت مقاوم فلسطین به عنوان یوم النکبه یعنی روز فاجعه و آوارگی صدها هزار فلسطینی شناخته شده است.

این بیانیه می افزاید: در یوم النکبه موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، با اشغال سرزمین فلسطین متولد شد و با جنگ و جنایت و اشغالگری، تداوم یافت و امروز به عامل اساسی ایجاد تمام بحران های منطقه ای و تهدید کننده واقعی صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است.

وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز همبستگی با آرمان مردم فلسطین اعلام کرد: بار دیگر مسئولیت مهم جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: همچنین، انتظار می رود مجامع جهانی با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین برای پایان اشغالگری و جنایت ها و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی گام اساسی بردارد و شرایط لازم را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری همه پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور تعیین نوع نظام سیاسی خود فراهم کند.

لینک کوتاه:

کپی شد