جمعه 20/سپتامبر/2024

ارائه طرحی به کنگره در مخالفت با الحاق کرانه باختری به اسرائیل

جمعه 7-ژوئن-2019

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که شماری از نمایندگان دمکرات آمریکا پیش‌نویس طرحی را در مخالفت با هرگونه تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت سیطره خود و حمایت واشنگتن از راهکار تشکیل دو کشور به کنگره ارائه دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری آمریکایی “اکسیوز”، “جف میرکلی” سناتور دمکرات پیش‌نویس این طرح را ارائه داده و شماری دیگر از نمایندگان از جمله برنی ساندرز، الیزابت وارین، دیان فاینشتین، دیک دوربین، تامی داکویرث، تامی بالدورن و تام اودال نیز از آن حمایت کرده‌اند.

منبع مذکور اشاره کرد که این طرح مورد حمایت نمایندگان جمهوری‌خواه قرار نگرفته است و بعید است کنگره آمریکا آن را به تصویب برساند اما با این حال می‌تواند پیامی به دولت رژیم صهیونیستی باشد، آن هم در شرایطی که دولت ترامپ خود را برای رونمایی از طرح صلح خود موسوم به معامله قرن آماده می‌کند.

در پیش‌نویس این طرح آمده است که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت سیطره “اسرائیل” به طور یکجانبه تهدیدی برای راهکار تشکیل دو کشور است و به روابط رژیم صهیونیستی با همسایگان عرب آن هم ضربه خواهد زد و امنیت این رژیم را به خطر می‌اندازد.

این طرح همچنین تاکید می‌کند که هرگونه تلاش دولت ترامپ برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی باید صراحتا از راهکار تشکیل دو کشور برای حل مسائل نهایی و اساسی حمایت کند.

این در حالی است که نتانیاهو پس از اینکه ترامپ جولان اشغالی را به عنوان بخشی از “اسرائیل” به رسمیت شناخت، تاکید کرد که تلاش می‌کند برخی مناطق در کرانه باختری را هم به این رژیم ملحق کند.

لینک کوتاه:

کپی شد