شنبه 21/سپتامبر/2024

تعویق زمان تخریب روستای خان احمر به خاطر معامله قرن

چهارشنبه 19-ژوئن-2019

یک منبع امنیتی بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد که دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است تخریب روستای فلسطینی خان احمر را به بعد از رونمایی از معامله قرن موکول کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، دادستانی رژیم صهیونیستی روز گذشته خواستار تعویق زمان تخریب روستای خان احمر به بعد از انتخابات کنست در 17 سپتامبر آینده شده است.

این روزنامه به نقل از این منبع امنیتی ذکر کرد که رژیم صهیونیستی تخلیه روستای خان احمر را لااقل تا دسامبر آینده به تعویق انداخته است که دلیل آن هم رونمایی از معامله قرن است تا قبل از اعلام این طرح، از هرگونه تنشی با تشکیلات خودگردان فلسطین جلوگیری شود.

یک منبع اسرائیلی دیگر نیز بیان کرد که تخلیه خان احمر و تخریب آن فعلا در جدول برنامه‌های دولت رژیم صهیونیستی قرار ندارد، زیرا نتانیاهو می‌ترسد این اقدام به تشدید اعتراضات فلسطینیان منجر شود و دولت آمریکا نیز تلاش می‌کند تا قبل از رونمایی از معامله قرن مانع از هرگونه تنش و اعتراضی در اراضی اشغالی فلسطین شود.

دولت رژیم صهیونیستی بارها تصمیم به تخریب این روستای فلسطینی گرفته و نتانیاهو و بسیاری از وزرای اسرائیلی هم به رغم مخالفت گسترده بین‌المللی، بر تخریب آن اصرار دارند اما تاکنون مقاومت فلسطینیان مانع از اجرایی شدن این تصمیم شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد