یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مشعل: مرسی همواره حامی و مدافع فلسطین بود

پنج‌شنبه 20-ژوئن-2019

رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تسلیت درگذشت دکتر محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر از مواضع ملی وی تقدیر و تمجید کرد و اتهامات وارده به او در مورد غزه و سینا را کاملا بی پایه و اساس خواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنانی در مجلس ترحیم دکتر مرسی در دوحه ـ پایتخت قطر ـ تصریح کرد که در زمان ریاست جمهوری مرسی، پیشنهادات عجیبی داده می شد که شاید زیر سر اسرائیلی ها بود، از جمله اینکه مرسی غزه را اداره کند تا تمامی مشکلاتش حل شود، البته مشروط به اینکه حتی مسئولیت شلیک یک موشک از غزه هم متوجه قاهره می بود اما مرسی و رهبران اخوان و حماس همگی با این پیشنهادات مخالفت کردند.

مشعل افزود که هیچکس نمی پذیرد که کاری به ضرر مصر یا فلسطین انجام شود و همانگونه که با برادرانمان در اردن تاکید کرده ایم، اردن اردن است و فلسطین فلسطین و اکنون نیز می گوییم که حساب فلسطین و غزه از مصر و سینا جداست.

وی خاطر نشان کرد که ما امتی واحده هستیم و به اصول و قوانین احترام می گذاریم و دکتر مرسی کاملا از اتهامات وارده مبرا است و پس از سال ها پایداری و مقاومت به دیدار حق شتافت و هرگز حاضر نشد مصر یا فلسطین را بفروشد و بر سر آن معامله کند.

رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که مرسی همیشه در کنار غزه، قدس و مسجد الاقصی بود.

خالد مشعل تصریح کرد که متاسفانه برخی پس از کودتای نظامی مصر و زندانی شدن دکتر مرسی اتهاماتی باطل و ناروا به او نسبت دادند، از جمله اینکه او با طرح الحاق بخش هایی از سینا به نوار غزه به منظور تشکیل کشور آینده فلسطین موافقت کرده است و او اکنون از این دنیا رفته و من به خدای احد قسم می خورم که این اتهامات دروغ و کاملا بی اساس بوده است.

مشعل افزود که دکتر مرسی همواره حامی قضایای امت اسلام بود و ما امروز جای خالی او را حس می کنیم. او مرد بزرگی بود که همیشه از فلسطین دفاع می کرد و حتی زمانی که نماینده پارلمان مصر بود، همیشه حامی و پشتیبان فلسطین بود.

خالد مشعل به تمجید از دکتر مرسی و مواضع او در حمایت از فلسطین پرداخت و از درگاه خداوند والاترین جایگاه را برای او در بهشت برین مسألت نمود.

مشعل در پایان اظهار داشت که هرگز مواضع شجاعانه دکتر مرسی، رجب طیب اردوغان و شیخ حمد آل ثانی امیر قطر در حمایت از غزه در جریان جنگ سال 2012 دشمن صهیونیستی را از یاد نمی بریم.

لینک کوتاه:

کپی شد