شنبه 21/سپتامبر/2024

سناریویی آتی پس از عملیات خان یونس از زبان افسر اسرائیلی

پنج‌شنبه 1-آگوست-2019

یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سناریوی آتی پس از عملیات بامداد امروز پنجشنبه در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، تثبیت آرام‌سازی  اوضاع در این باریکه خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این افسر اسرائیلی عنوان کرد که این حادثه امنیتی در مرزهای غزه منجر به تشدید تنش یا عملیات نظامی در غزه نخواهد شد.

وی از صهیونیست‌های ساکن مناطق مجاور باریکه غزه خواست به روال عادی زندگی خود ادامه دهند.

“رونین منلیس” سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مورد جزئیات این حادثه امنیتی در مرزهای غزه تاکید کرد که مجری عملیات جوانی فلسطینی بود که یک سلاح کلاشینکوف و چند بمب دست‌ساز همراه خود داشت و پشت تپه‌ای که ارتش قبلا برای مقابله با تظاهرات بازگشت در مرز غزه ایجاد کرده بود، پناه گرفته بود.

منلیس تصریح کرد که این جوان فلسطینی یک بمب دست‌ساز به سمت نظامیان ارتش پرتاب کرده و پس از آن اقدام به تیراندازی به سمت آن‌ها کرد که در نهایت یک افسر و دو نظامی ارتش زخمی شدند.

همچنین “تال لیف رام” تحلیلگر نظامی روزنامه “معاریو” نیز اظهار داشت که این عملیات نیاز به بحث و بررسی دقیق و عمیق در مورد بی‌توجهی به دستورالعمل‌های امنیتی دارد.

رام اشاره کرد که منطقه‌ای به مساحت 100 متر در مرز غزه مشخص شده که نزدیک شدن به آن به منظور جلوگیری از وقوع چنین عملیات‌هایی ممنوع اعلام شده است اما مشخص نیست که این جوان فلسطینی چگونه توانسته تا این اندازه به موانع مرزی نزدیک شده و عملیات خود را اجرا کند.

لینک کوتاه:

کپی شد