دوشنبه 23/سپتامبر/2024

نصرالله: هر پهباد اسرائیلی را که وارد لبنان شود، ساقط می کنیم

دوشنبه 26-آگوست-2019

دبیرکل حزب الله لبنان به تجاوزات شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سید حسن نصرالله شامگاه امروز یکشنبه در سخنانی اظهار داشت: خلاصه سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله: حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه و ضاحیه جنوبی بیروت، اقدامی خطرناک است و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

نصرالله افزود: پهباد اسرائیلی برای ترور وارد آسمان ضاحیه جنوبی شد نه جمع‌آوری اطلاعات، از امروز به بعد هر پهباد اسرائیلی را که وارد حریم هوایی لبنان شود، ساقط می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پهباد اسرائیلی که شب گذشته وارد ضاحیه جنوبی شد، جاسوسی بود و در ارتفاعی بسیار کم در حال پرواز بود تا از هدف به دقت تصویربرداری کند، عنوان کرد که ما این پهباد را ساقط نکردیم ولی گروهی از جوانان قبل از سقوط پهباد به سمت آن سنگ‌پرانی کردند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: آنچه دیشب اتفاق افتاد، حمله پهباد انتحاری اسرائیلی به هدفی در ضاحیه جنوبی بود و این اولین تجاوز رژیم صهیونیستی از 14 اوت 2006 است. آنچه رخ داد، نقض صریح معادلاتی است که پس از جنگ 2006 برقرار شد و سکوت در برابر آن، لبنان را وارد مرحله خطرناکی خواهد کرد و هر بار شاهد ارسال پی در پی پهبادهای اسرائیلی خواهیم بود. سکوت در برابر این حادثه، موجب تکرار سناریوی عراقی مبنی بر حمله پهبادهای اسرائیلی به پایگاه‌های حشد الشعبی و افتخار نتانیاهو به آن خواهد شد

سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: دورانی که “اسرائیل” به لبنان حمله کند و خود در امان باشد، به پایان رسیده است و ما هرگز اجازه تکرار این تجاوزات را نمی‌دهیم

نصرالله تاکید کرد که اقدام دولت لبنان در محکومیت این تجاوز و شکایت به شورای امنیت اقدام خوبی است اما مانع از تکرار این تجاوزات نمی‌شود.

وی افزود: از امروز به بعد شهادت هر یک از همرزمانمان در سوریه در حملات رژیم صهیونیستی را در لبنان و نه در مزارع شعبا پاسخ می‌دهیم.نتانیاهو با خون اسرائیلی‌ها قصد ورود به انتخابات را دارد

نصرالله در پایان تاکید کرد که ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و همه باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه مواضع حزب الله و حشد الشعبی در سوریه، عراق و لبنان صورت داد. این حملات تلفات جانی و مالی زیادی هم داشته است.

لینک کوتاه:

کپی شد