چهارشنبه 23/اکتبر/2024

نتانیاهو متهم به سوء استفاده از مسائل امنیتی برای اهداف انتخاباتی شد

سه‌شنبه 3-سپتامبر-2019

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی ظهر دیروز دوشنبه با حمله شدید به بنیامین نتانیاهو نخست  وزیر این رژیم، وی را متهم کرد که با انگیزه های انتخاباتی اقدام به حمله به کشورهای سوریه، لبنان و حتی عراق می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، موشه یالون از مخالفان سرسخت نتانیاهو در پاسخ به سوالی در رادیو سراسری رژیم صهیونیستی مدعی شد که عملیات اخیر جنبش حزب الله شکست خورد و ارتش صهیونیستی واکنش خوبی به آن نشان داد و من به همین مناسبت به ارتش تبریک می گویم، اما سیاست جدید نتانیاهو در ابهام زدایی از عملیات ها و اعلام رسمی مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال آنها، سیاست اشتباهی است که ضررهای سنگینی به این رژیم وارد می کند.

علاوه بر این، وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر قدس در واکنش به ضد و نقیض گویی های ارتش صهیونیستی درباره عملیات مذکور که در آغاز خبر از زخمی شدن برخی نظامیان خود داد و حتی تصاویر آنها را هم در حال انتقال به بیمارستان نظامی “رمبام” پخش کرد، اما بعدا منکر این مساله شد، اظهار داشت که این رفتار رژیم صهیونیستی درست نبود و اگر پس از این، چنین خبرهایی به صورت رسمی توس سخنگوی ارتش اعلام شود، جلوی چنین ضد و نقیض گویی ها گرفته می شود. یالون بار دیگر نتانیاهو را به سوء استفاده از حوادث امنیتی در هر دو منطقه شمالی و جنوبی به خاطر مسائل سیاسی متهم کرد و گفت: انتخابات پارلمانی این رژیم دو هفته بعد و دقیقا در تاریخ 17 سپتامبر جاری برگزار می شود و نتانیاهو سعی در استفاده از مسائل امنیتی در راستای اهداف انتخاباتی خود دارد.

در همین راستا، واکنش ها به شکست بزرگ ارتش صهیونیستی در برابر ضربه اخیر مقاومت اسلامی در روستای اشغالی صلحا ادامه دارد و “گیورا زلچ” رئیس “شورای منطقه ای الجلیل بالا” صبح امروز در گفتگو با رادیو ارتش صهیونیستی به انتقاد از دولت این رژیم پرداخت و گفت: دولت طرح چند ساله “مقاوم سازی جبهه شمال” را که قرار بود ماه ژانویه اجرا شود، عملی نکرده است.

زلچ با اذعان به ناکامی بزرگ در این زمینه، اعلام کرد که در شورای منطقه ای الجلیل بالا 8000 منزل مسکونی وجود دارد که 3000 مورد از آنها فاقد پناهگاه مقاوم سازی شده هستند. وی درباره تصمیم اخیر خود برای عدم بازگشایی پناهگاه ها در شورای منطقه ای تحت ریاست خود اظهار داشت که وقتی بحث خط درگیری مطرح می شود، دیگر زمانی برای رسیدن به پناهگاه ها نیست و فرار به سمت این پناهگاه ها می تواند به قیمت از دست رفتن جان افراد تمام شود.

از سوی دیگر، “گلعاد اردان” عضو کابینه امنیتی ـ سیاسی و وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو ارتش صهیونیستی به اوضاع امنیتی در منطقه شمال اشاره کرد و در پاسخ به سوالی اظهار داشت که «اگر ما قصد ورود به عرصه درگیری نظامی گسترده را داریم، باید در زمانی مناسب از لحاظ امنیتی و نظامی وارد آن شویم.» وی در عین حال مدعی شد که ارتش صهیونیستی آماده هر گونه سناریوی احتمالی است.

لازم به ذکر است که نتانیاهو ظهر دیروز دوشنبه دستور داد که هیچ گونه اظهارنظری درباره عملیات دیروز حزب الله نکنند و اشاره ای به دلیل اتخاذ این تصمیم نکرد.

پایگاه اینترنتی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی با عنوان “صبح پرتنش پس از درگیری: آماده سناریوهای مختلف هستیم” اعلام کرد که پس از چند ساعت تنش و ترس و هراس در شهرک های مناطق شمالی، امشب شاهد برقراری ارامش بودیم و صبح امروز هم اوضاع روال عادی خود را طی کرد.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرد که مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امیدوار هستند که دور اخیر درگیری ها پایان یافته باشد، اما با این وجود، آمادگی بالای خود را حفظ می کنند. در ادامه این گزارش آمده است که ژنرال “رونین مانلس” سخنگوی ارتش صهیونیستی تاکید کرده است که ارتش آمادگی بالای خود را در زمینه های دفاعی و هجومی به منظور مقابله با سناریوهای مختلف حفظ می کند. با این وجود، پایگاه اینترنتی شبکه 12 رژیم صهیونیستی تصریح کرد که تمامی محدودیت های اعمال شده برای ساکنان این مناطق در عرصه مدنی لغو شده است و صرفا کار و فعالیت در برخی مناطق مرزی تعطیل است.

از سوی دیگر، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی بلندپایه تاکید کرد که مساله «پروژه موشک های نقطه زن» همچنان راه زیادی تا نهایی شدن دارد و رژیم صهیونیستی از سال ها پیش اعلام کرده است که تجهیز حزب الله به این سلاح ها و احداث خط تولید این سلاح در لبنان، خط قرمزهای این رژیم هستند و اکنون انفجار تاسیسات موشکی در ضاحیه جنوبی به حملات قبلی علیه محموله های سلاح ارسالی از اراضی سوریه اضافه می شود.

وی افزود: مراجع تصمیم گیری در رژیم صهیونیستی در آینده هم همچنان با این مشکل مواجه خواهند بود که آیا به اراضی لبنان حمله کنیم و خطر جنگ را به جان بخریم تا جلوی بیشتر شدن قدرت دشمن را بگیریم؟ آیا همچنان باید ترس و وحشت از انتقال صدها فروند موشک نقطه زن به حزب الله ادامه داشته باشد؟ بر اساس برآوردها، جنبش حزب الله در حال حاضر دهها مورد از این موشک ها را در اختیار دارد که می تواند زمینه ساز وقوع جنگ شود.

لینک کوتاه:

کپی شد