شنبه 21/سپتامبر/2024

سفر کاتس به سوئیس برای ممانعت از بازداشت مسئولان اسرائیلی

سه‌شنبه 3-سپتامبر-2019

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همراه با هیئتی دیپلماتیک به سوئیس سفر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، “اسرائیل کاتس” و هیئت همراه او در این سفر با مسئولان سوئیسی در مورد پاره‌ای مسائل از جمله ممانعت از بازداشت و محاکمه مسئولان سیاسی اسرائیلی متهم به جنایت جنگی علیه فلسطینیان بحث و تبادل نظر کردند.

این روزنامه افزود که کاتس از مسئولان سوئیسی خواسته است تا راه حلی فوری برای قوانین کنونی این کشور که اجازه بازخواست و مجازات مسئولان و افسران اسرائیلی به خاطر ارتکاب جنایت جنگی را می‌دهد، بیندیشند.

یدیعوت احرونوت اشاره کرد که اخیرا ایهود اولمرت از ترس بازداشت در سوئیس در پی ارائه دادخواستی قضایی علیه او به خاطر مشارکت در جنگ علیه غزه، سفر خود به این کشور را لغو کرد.

اولمرت از ترس بازداشت سفرش به سوئیس را لغو کرد

منابع عبری زبان جولای گذشته اعلام کردند که ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از ترس بازداشت در سوئیس سفرش به این کشور را کنسل کرده است.

این منابع اعلام کردند که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به اولمرت ابلاغ کرده که دولت سوئیس قصد بازداشت وی را دارد که در نهایت اولمرت مجبور به لغو این سفر شد.

به گفته منابع مذکور، دولت سوئیس به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به محض ورود اولمرت به سوئیس، او را به سبب ارتکاب جنایت  جنگی در سال 2006 در لبنان و 2008 و 2009 در نوار غزه بازداشت و مورد بازجویی قرار خواهد داد.

لینک کوتاه:

کپی شد