جمعه 25/اکتبر/2024

رای منفی پارلمان اروپا به طرح قطع کمک مالی به آنروا

سه‌شنبه 1-اکتبر-2019

نمایندگان عضو کمیته بودجه پارلمان اروپا شامگاه امروز سه شنبه به طرح قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” رای منفی دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبدالرحیم فرا سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ تاکید کرد که کمیته بودجه پارلمان اروپا شامگاه امروز نشستی را به منظور بررسی بودجه سالیانه این پارلمان برگزار کرد و طی آن طرح ارائه شده توسط یک نماینده تندرو راست‌گرا در رابطه با قطع کمک 16 میلیون یورویی اروپا به آژانس آنروا را مورد بررسی قرار داد اما در نهایت این طرح با رای مخالف اکثریت نمایندگان رد شد.

فرا اظهار داشت که این طرح متحمل شکست بزرگی شد و اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا با آن مخالفت کردند و قرار شد در نشست آتی نیز به هیچ وجه به این طرح پرداخته نشود.

وی اشاره کرد که نمایندگانی که در نشست امروز حضور داشتند، نه تنها از کاهش کمک مالی به آنروا حمایت نکردند، بلکه خواستار افزایش کمک‌ها به این نهاد بین‌المللی شدند.

در همین حال، سامی مشعشع سخنگوی آژانس آنروا خاطر نشان کرد  که اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی این آژانس طی سال‌های 2018 و 2019 بوده است و کمک‌های زیادی به ویژه در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و غیره به بیش از 5 میلیون و نیم آواره فلسطینی ارائه داده است و نقشی اساسی در جلب حمایت مالی از آوارگان فلسطینی داشته است.

ریاض مالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن استقبال از رای مخالف نمایندگان پارلمان اروپا به این طرح، این را پیروزی دیگری برای دیپلماسی فلسطین دانست.

لینک کوتاه:

کپی شد