جمعه 20/سپتامبر/2024

اروپا هم در مورد قطع کمک مالی به آنروا رای‌گیری می‌کند

سه‌شنبه 1-اکتبر-2019

کمیته بودجه پارلمان اروپا در بروکسل امروز سه شنبه در مورد قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی “آنروا” رای‌گیری خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرح توقف کمک مالی به آژانس آنروا را “انا فوتگا” عضو پارلمان اروپا از مجموعه دمکراتیک مسیحیت ارائه داده است که در آن بر توقف کمک 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به آنروا در سال 2020 به سبب آنچه سوء مدیریت خوانده شده، تاکید شده است.

عادل عطیه نائب رئیس هیئت فلسطین در بروکسل در گفتگو با رادیو صدای فلسطین عنوان کرد که امروز در مورد این طرح رای‌گیری خواهد شد و طرف‌های فلسطینی و عربی به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا چنین طرحی به تصویب نرسد، زیرا در این صورت، کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به آنروا به کلی قطع خواهد شد که این مسئله این نهاد را با بحران مالی شدیدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود که لابی یهودی فشار زیادی بر اتحادیه اروپا وارد کرده تا همانند دولت آمریکا آن را وادار به توقف کمک مالی به آژانس آنروا کند.

لابی یهودی با طرح ادعاهای واهی در مورد سوء مدیریت آنروا، سعی دارد تا زمینه قطع کمک مالی به این نهاد و در نهایت حذف کلی آن را فراهم کند.

دولت آمریکا اوایل سال جاری کمک‌های مالی خود به آنروا را به طور کامل قطع کرد که در پی آن این آژانس با بحران مالی بی سابقه‌ای مواجه شد. آژانس آنروا سال 1949 در پی صدور قطعنامه سازمان ملل به منظور خدمت‌رسانی به آوارگان فلسطینی تاسیس شد.

لینک کوتاه:

کپی شد