شنبه 21/سپتامبر/2024

الغانم: سکوت در برابر جنایات اسرائیل، این رژیم را گستاخ تر می کند

دوشنبه 14-اکتبر-2019

رئیس مجلس امت کویت تاکید کرد که سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم را بیش از پیش نسبت به تشدید تجاوزات خود گستاخ تر می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرزوق الغانم در سخنانی در کنفرانس اتحادیه بین المجالس جهانی در بلگراد ـ پایتخت صربستان ـ اظهار داشت که سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایت علیه ملت های منطقه به ویژه ملت فلسطین موجب یأس و ناامیدی آن ها می شود و ادامه این شرایط ممکن است به انفجار اوضاع شود و پیامدها و عواقب آن دامنگیر جهانیان شود.

الغانم تاکید کرد که همه حاضرین در اینجا و گروه ها و نهادهای مختلف سیاسی در وهله نخست رنج و محنت های ملت فلسطین و اشغالگری رژیم صهیونیستی در ذهنشان تداعی می شود، زیرا این قدیمی ترین اشغالگری است و جنایات آن بی وقفه ادامه دارد و هیچ طرفی اندازه این رژیم قوانین و قطعنامه های بین المللی را نقض نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: آنانکه ادعا می کنند از رژیم اشغالگر حمایت نمی کنند و اقدامات آن را تایید نمی کنند و این رژیم را برای ادامه تجاوزاتش را تشویق نمی کنند، من به آن ها می گویم: رژیم غاصب با حمایت کشورهایی اندک دست به عمل نمی زند، بلکه با علم به اینکه دیگر کشورها سکوت کرده و از هرگونه تحرکی عاجز و ناتوانند دست به تجاوز (علیه ملت فلسطین)  می زند.

مرزوق الغانم تاکید کرد که در اینجا سکوت به معنی بی طرفی نیست، بلکه به معنی تشویق هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی برای ادامه تجاوزات و جنایات خود است.

الغانم تصریح کرد که طی سال های اخیر هر بار از نژادپرستی سخن گفته ایم، از “اسرائیل” نام برده شده، هرگاه از آوارگان سخن گفته ایم، نام “اسرائیل” به میان آمده، از نقض حقوق کودکان حرف می زنیم، باز اولین مثال و شاهد ما رژیم صهیونیستی است و هر وقت از ظلم و ستم به اقلیت های سخن می گوییم، رژیم اشغالگر را مثال می آوریم.

وی اظهار داشت که ما امروز در مورد قوانین بین المللی و راه های تقویت آن سخن می گوییم حال آنکه رژیم اشغالگری مقابل ما قرار دارد که خود را فراتر از تمامی قطعنامه های سازمان ملل و مبانی و قوانین بین المللی می بیند، رژیمی که بیشتر قطعنامه ها در محکومیت آن صادر شده است. ما در برابر رژیمی قرار داریم که تمامی نهادهای حقوق بشری، فعالان صلح، حامیان محیط زیست و سرتاسر بشریت آن را مثال واضح نقض حقوق بشر می دانند.

رئیس مجلس امت کویت تاکید کرد که ملت های آمریکای لاتین، آسیا، اروپا و آفریقا همگی اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند اما با این حال ما از هرگونه تحرک و اقدامی عاجز و ناتوانیم و نتیجه آن ادامه تجاوزات و جنایات این رژیم است.

مرزوق الغانم افزود که دو سال پیش ما در این کنفرانس شرکت کردیم در حالی که شاهد تصمیم یکجانبه شناسایی قدس بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی بودیم و کاری نکردیم و در کنفرانس سال گذشته هم دیدیم که بلندی های اشغالی جولان به عنوان بخشی از این رژیم به رسمیت شناخته شد و باز هم کاری نکردیم و امروز در حالی در این کنفرانس شرکت کرده ایم که نخست وزیر این رژیم از الحاق بخش هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی تحت سیطره خود سخن می گوید.

الغانم افزود: پس از آن چه خواهد شد؟ آیا جامعه بین الملل به ویژه پارلمان های بین المللی به سکوت مطلق خود ادامه می دهند؟ ما با این سکوت چه پیامی را می خواهیم به فلسطینیان انتقال دهیم؟

وی در پایان تاکید کرد که شما با این سکوت موجب یأس و ناامیدی و ترویج تروریسم و اشغالگری شده اید و تمامی این مسائل ممکن است در نهایت به انفجاری بشری منجر شود که قدرت آن بیشتر از بمب هسته ای است و باور کنید که جهانیان صدای این انفجار را خواهند شنید و کسی از عواقب و پیامدهای آن در امان نخواهد بود و جهان هر آنچه را درو می کند که کاشته است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد