جمعه 20/سپتامبر/2024

کلیسای اسقفی آمریکا هم به جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی پیوست

جمعه 25-اکتبر-2019

کلیسای اسقفی آمریکا اعلام کرد که سهام خود را در شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی از جمله “موتورولا”، “کاترپیلار” و “دیسکانت بانک” به فروش می‌گذارد. این اقدام همسو با اقدمات مشابه کلیساهای لوتری، پروتستان، متودیست متحد و مسیحی متحد انجام شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شورای اجرایی کلیسای اسقفی در بیانیه‌ای از تحریم هر شرکتی که به هر شیوه‌ای در نقش حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین از جمله کرانه باختری، قدس اشغالی یا نوار غزه شریک باشد، خبر داد.

این کلیسا اعمالی از قبیل فعالیت تجاری در شهرک‌های صهیونیستی، ارائه خدمات و صادرات کالا به این شهرک‌ها یا مشارکت در هرگونه ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین را از جمله فعالیت‌هایی اعلام کرده که هر شرکتی به آن مبادرت کند، مشمول تحریم خواهد شد.

کلیسای اسقفی همچنین اعلام کرد هرگونه فعالیت تجاری مستقیم یا غیرمستقیم یا ارائه کالا و خدمات به ارتش رژیم صهیونیستی نیز مشمول تحریم خواهد شد.

مجموع سهام این کلیسا که قصد فروش آن را دارد، 1.2 میلیون دلار در شرکت موتورولا، 125 هزار دلار در شرکت کاترپیلار و مقداری سهام در دیسکانت بانک است.

شورای اجرایی کلیسای اسقفی اعلام کرد که هرگز در شرکت هایی که در ظلم و ستم علیه دیگران شریک هستند، سرمایه گذاری نخواهد کرد.

پیوستن کلیساهای متودیست آفریقا به جنبش تحریم رژیم صهیونیستی

این در حالی است که دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین دو هفته پیش اعلام کرد که کنگره سراسری کلیساهای متودیست آفریقا تصمیم گرفته به سبب جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به جنبش جهانی بایکوت این رژیم بپیوندد.

مصطفی برغوثی خاطر نشان کرد که این تصمیم ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی و نظام آپارتاید اسرائیلی خواهد بود، به ویژه اینکه قبل از این نیز کلیسای انگلیکن در آفریقای جنوبی با جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی همراه شده بود.

برغوثی اظهار داشت که کنگره سراسری کلیساهای متودیست خواستار تحریم شرکت‌های اسرائیلی شده و از مسیحیانی که به اراضی اشغالی فلسطین سفر می‌کنند، درخواست کرده تا شرکت‌های گردشگری اسرائیلی را تحریم کرده و به جای آن با شرکت‌های گردشگری فلسطینی همکاری و تعامل داشته باشند.

وی از این تصمیم کلیسای متودیست که نلسون ماندلا رهبر فقید مبارزات ضد تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی نیز از پیروان آن بود، تمجید کرد.

عالی‌ترین هیات تصمیم‌گیری کلیسای انگلیکن در آفریقای جنوبی (ACSA) نیز اوایل ماه جاری رای به تحریم رژیم صهیونیستی تا زمان پایان اشغالگری نظامی خود در سرزمین فلسطین داد.

در متن این حکم آمده است که اوضاع در اراضی مقدس باید مورد اهتمام کلیسای مسیحی قرار گیرد، زیرا مسیح (ع) در این سرزمین متولد و پرورش یافته است.

در این حکم همچنین یهودی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی نیز محکوم شده و به وجوه تشابه تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی و فلسطین اشغالی اشاره و بیان شده که بعضا وضعیت در اراضی اشغالی فلسطین به مراتب بدتر از دوران آپارتاید آفریقای جنوبی است.

لینک کوتاه:

کپی شد