جمعه 20/سپتامبر/2024

شکایت واتس آپ از رژیم صهیونیستی بخاطر جاسوسی از ۲۰ کشور

چهارشنبه 30-اکتبر-2019

شرکت واتس آپ متعلق به فیسبوک از رژیم صهیونیستی به خاطر سوء استفاده از این پیام‌رسان برای جاسوسی از 100 فعال مدنی در سراسر دنیا شکایت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت واتس‌اَپ در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو، از سرویس NSO رژیم صهیونیستی به دلیل جاسوسی از  ۱۰۰ عضو جامعه مدنی در سراسر جهان شکایت کرد.

واتس آپ سرویس NSO را متهم کرده که تسهیلات لازم برای هک کردن دولت ها در ۲۰ کشور را فراهم می کند، از میان این کشورها تاکنون مکزیک، امارات و بحرین  شناسایی شده اند.

بنابراین گزارش، NSO این ادعاها را تکذیب کرده و طی بیانیه ای  اعلام کرد: ادعاهای امروز را رد می کنیم و با جدیت با آن مبارزه خواهیم کرد. تنها هدف NSO ارائه فناوری به سازمان های مجاز اطلاعاتی و اجرای قانون برای کمک به آنها در مبارزه با تروریسم و جرایم جدی است.

واتس اپ اعلام کرده که این سرویس از سیستم تماس ویدیویی خود به منظور ارسال بدافزار به دستگاه های تلفن همراه تعدادی از کاربران سوء استفاده کرده است. این بدافزار به مشتریان NSO – که گفته می شود دولت ها و سازمان های اطلاعاتی هستند ـ اجازه می دهد تا مخفیانه از مالک تلفن جاسوسی کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد