سه شنبه 24/سپتامبر/2024

گرینبلات: اکنون زمان مناسبی برای ارائه معامله قرن نیست

پنج‌شنبه 31-اکتبر-2019

مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اکنون زمان مناسبی برای رونمایی از طرح صلح این کشور موسوم به معامله قرن نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جیسون گرینبلات ابراز امیدواری کرد که این طرح زمانی که اوضاع بهتر شد، رونمایی شود.

گرینبلات اظهار داشت که فکر نمی‌کنم هیچ وقت بهترین شرایط ممکن برای ارائه معامله قرن ایجاد شود، اما اگر این طرح رونمایی نشود، وضعیت برای هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی فاجعه‌بار خواهد بود.

وی مدعی شد که رونمایی از این طرح منافع زیادی برای هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و کل منطقه خواهد داشت و توافق بر سر این طرح برای طرفین آسان نخواهد بود اما وقتی این طرح را رونمایی کنیم، همه خواهند فهمید که ما تلاش زیادی کردیم و راه‌حل‌هایی برای همه طرف‌ها وجود دارد اما در هر صورت این راه سخت و دشوار خواهد بود.

گرینبلات که قرار است اواخر ماه جاری از سمت خود به عنوان مشاور ترامپ و یکی از طراحان معامله قرن کناره‌گیری کند، تصریح کرد که قدس همچنان یکی از مسائل مورد اختلاف است و هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید از برخی خواسته‌های خود در این زمینه کوتاه بیایند.

وی عنوان کرد که از فلسطینی‌ها می‌خواهم هر آنچه را که در مورد معامله قرن در رسانه‌ها می‌شنوند، باور نکنند.

جیسون گرینبلات خاطر نشان  کرد که ما 3 سال برای تهیه این طرح وقت گذاشتیم اما نه آمریکا، نه سازمان ملل، نه اتحادیه اروپا و نه هیچ طرف دیگری نمی‌تواند هیچ راه‌حلی را بر کسی تحمیل کند و این خود فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند و ما فقط به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد