جمعه 20/سپتامبر/2024

گفتگوی تلفنی هنیه با شماری از مسئولان عربی و بین المللی

پنج‌شنبه 31-اکتبر-2019

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با شماری از مسئولان عربی و بین المللی تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در گفتگو با این مسئولان آن ها را در جریان آخرین تحولات فلسطین به ویژه موضوع برگزاری انتخابات سراسری در اراضی فلسطینی قرار داد.

جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که هنیه با دبیرکل اتحادیه عرب، معاون وزیر خارجه روسیه، وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر تلفنی گفتگو کرده و آن ها را در جریان موضع جنبش متبوعش و دیگر گروه های فلسطینی در رابطه با برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین قرار داده است.

هنیه تاکید کرد که موضع حماس با توجه به باور این جنبش به ضرورت تحقق وحدت ملی و برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی و ایجاد یک نظام سیاسی فلسطینی بر پایه شراکت و دمکراسی اتخاذ شده است.

وی در گفتگوی تلفنی با این مقامات اظهار داشت که ملت فلسطین با در سایه خطرات و تهدیداتی که با آن مواجه است، چاره ای جز تحقق وحدت و آشتی ملی ندارد و حماس با توجه به حس مسئولیت پذیری ملی، نرمش زیادی برای از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه برگزاری انتخابات از خود نشان داده و تاکید دارد که انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی باید به طور همزمان و با استناد به توافقنامه های آشتی ملی به ویژه توافقنامه قاهره در تمامی مناطق از جمله کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی برگزار شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر ضرورت فراهم کردن مقدمات برگزاری سالم و موفقیت آمیز انتخابات در فلسطین و احترام به نتایج آن تاکید کرد و گفت جنبش متبوعش نتایج انتخابات را مادامی که به شیوه ای سالم و شفاف برگزار شود، هرچه باشد قبول دارد و به آن احترام می گذارد.

مقامات یاد شده از موضع هنیه و جنبش حماس در این زمینه استقبال و تاکید کردند که برگزاری انتخابات نقطه عطفی مهم برای تحقق وحدت در فلسطین است.

تمامی این طرف ها برای برگزاری موفقیت آمیز و دمکراتیک انتخابات در فلسطین اعلام آمادگی کردند.

در همین راستا، احمد ابوالغیط اعلام کرد که اتحادیه عرب هیئتی را به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات به فلسطین خواهد فرستاد.

هنیه قرار است طی روزهای آینده هم با مسئولان مختلف فلسطینی، منطقه ای و بین المللی در رابطه با برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در فلسطین گفتگو کند.

لینک کوتاه:

کپی شد